اخبار تکنولوژی 16

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 16

معرفی تکنولوژی

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی چیست؟

توسط کاوه میرموسوی واپسین به روزرسانی ژوئن 27, 2018

 0 2,119

 به اشتراک گذاشتن

به شایستن زیاد در سنه های اخیر مفاهیم جدیدی در حوزه بازاریابی از قبیل بازاریابی چریکی به گوشتان خورده است. این تکنیک از دانش بازاریابی اخیرا در ایران هم رشد کرده و پیروان زیادی پیدا کرده است.

بازاریابی و فروش چریکی یا پارتیزانی چیست؟

ابتدا باید اشاره کرد که این مفهوم توسط جی کنراد لوینسون مطرح شد. ایشان در سنه 1984 کتابی با اسم بازاریابی پارتیزانی را منتشر کرد که در آن در خلال معرفی این تکنیک، بر این جستار تمرکز کرد که یک شرکت کوچک چگونه می‌تواند با بودجه کم، با شرکت‌های بزرگ‌تر چشم وهمچشمی کند.


در واقع می توان گفت که بازاریابی هنر تغییر دادن عقاید مردم و یا حفاظت از عقاید آنها است. البته به شرط این که آنها میل به مشارکت با شما را داشته باشند. شما باید برای موفقیت در بازاریابی چریکی، کاری کنید که مردم نوع و سخیف محصول مصرفی خود را تغییر دهند و یا نوعی از محصولات و خدمات جدید را بپذیرند که قبلا هستی نداشته است. البته که چنین تغییری در یک لحظه یا یک ماه و یک سنه میسر نمی شود و درست به همین خاطر است که بازاریابی را یک پروسه می نامند نه یک رویدادی که در لحظه اتفاق می افتد.


گاهی اتفاق می افتد که فرایند بازاریابی شما از چندین رخداد تشکیل می شود و یک بازاریاب چریکی به روشنی می داند که بازاریابی او از مراحل آغاز و متوسط ساختن شده است ولی نمی تواند نهایی برای آن متصور شود. به راستی در دنیای بازرگانی امروز، روش بازاریابی چریکی زیاد پرکاربرد بوده و سرشار از خلاقیت و نواوری می باشد.


بازاریابی چریکی تقسیم زیادی از برنامه ها و راهبرد ها را برای توسعه و حفظ یک سوداگری به کار می گیرد. بازاریابی چریکی اهداف متعددی را تعقیب می کند. این تکنیک به شما راهکارهای جدید برای پرهیز از بروز تکرار و تقلید بی قصد ارائه می دهد که مانع از دلزدگی مخاطب و افزایش بی نتیجه هزینه ها می شود.


به بیان دیگر در این شیوه، فعالیت های تبلیغاتی برمبنای کاهش خرج ها و در عین حال افزایش جاذبه، ماندگاری و تاثیرگذاری پیام های تبلیغاتی در ذهن خریداران و مصرف کنندگان شکل گرفته است.


مهمترین برتری بازاریابی چریکی

بازاریابی چریکی در نظریه های مدیریت بازاریابی، به عنوان بازاریابی بدون هزینه نیز شناخته می شود. به راستی بازاریابی چریکی شیوه ای از برنامه های بازاریابی است که در آن تلاش بر به کارگیری ترویج کننده هایی بر پایه نوآوری و خلاقیت و برخلاف شرایط روتین انجام شود که دارای حداکثر بازدهی شدنی باشد.


بازاریابی پارتیزانی یا چریکی یک شیوه نامنظم و نامتعارف در اتمام تکاپو های تبلیغاتی بر پایه یک بودجه زیاد ناچیز است. چنین تبلیغاتی گاه به شیوه ای اجرا می شود که بیننده حتی از هستی آنها بی اطلاع است و چه بسا بتوان گفت این گونه بازاریابی یکتا از گونه ها بازاریابی های غیر مستقیم یا بازاریابی بر پایه هیاهو است.


این طریق نوعی بازاریابی نامنظم برای کسب حداکثر نتایج با به کارگیری دست کم منابع است. ابتکار و نوآوری، شکستن قوانین وجستجوی راهکارهای ناب برای روشهای بازاریابی، جزء لاینفک بازاریابی چریکی است.


بازاریابی سنتی همواره پر هزینه بوده و این خرج به اندازه ای بالا می باشد که متعلق به به عنوان معایب این شیوه یاد می شود. تا آنجا که بیشتر مدیران کمپانی های کوچک علی رغم علاقه به بهره گیری از آن، امکان تقبل هزینه های آن را ندارند. بازاریابی چریکی پاسخ مناسبی به این دربایستن شرکت های کوچکی می باشد که بودجه کلانی برای برنامه های بازاریابی خویش ندارند. به همین خاطر مدیران در بازاریابی چریکی هفتاد درصد بودجه های خویش را صرف تبلیغات و سی درصد را نیز صرف دیگر ابزارهای بازاریابی می نمایند.


بدترین سال فروش گوشی موبایل در جهان

موسسه آماری و تحقیقاتی گارتنر به تازگی با انتشار گزارشی اعلام کرده است که سال جاری میلادی تاکنون بدترین سال از لحاظ فروش گوشی‌های موبایل بوده است.

بدترین سال فروش گوشی موبایل در جهان

به گزارش ایسنا، پیش‌تر نیز بسیاری از محققان و پژوهشگران در مؤسسات آماری و تحقیقاتی برآورد و اعلام کرده بودند که فروش و عرضه گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی تحت تأثیر عوامل مختلفی همچون اشباع بازار موبایل، کاهش قابل توجه در تکنولوژی‌های جدید و منحصر به فرد، جنگ تجاری میان چین و آمریکا، اعلام تحریم و محدودیت فعالیت و فروش محصولات شرکت‌های چینی همچون هواوی و در نهایت بحران‌های اقتصادی در بسیاری از کشورها که توان مالی خریداران و کاربران محصولات تکنولوژی را کاهش می‌دهد، ریزش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی کارشناسان و تحلیلگران بازارهای جهانی فعال در مؤسسه گارتنر نشان می‌دهد که آمار فروش گوشی‌های موبایل از آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون وضعیت خوبی نداشته و با اینکه هنوز آماری از میزان فروش شرکت‌های مختلف در سه ماهه سوم سال منتشر و ارائه نشده است، اما به نظر می رسد که روند رو به رشدی نداشته باشد و وضعیت به همین شکل باقی بماند.

این کارشناسان با تحلیل و بررسی وضعیت و میزان فروش برندهای مختلف، برآورد و اعلام کرده‌اند که گوشی‌های موبایل در شش ماهه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی نیز فروش قابل توجه و روند رو به رشدی را تجربه نخواهند کرد و بدین ترتیب تصویر و آینده روشنی در انتظار آنها نخواهد بود.

بر اساس گزارش وب سایت FierceElectronics، این موسسه همچنین در گزارش خود پیش‌بینی کرده است که فروش گوشی‌های موبایل تا پایان سال جاری میلادی شاهد یک کاهش ۳.۲ درصدی در مقایسه با سال گذشته خواهد بود که بدین ترتیب سال ۲۰۱۹ را بدترین سال از لحاظ میزان فروش گوشی های موبایل در جهان نامگذاری می کند.

در این گزارش پیش‌بینی گارتنر از میزان فروش امسال و سال قبل نیز ذکر شده است که در مجموع فروش ۱.۷۴ میلیارد دستگاه موبایل ( اعم از گوشی هوشمند و معمولی) برای سال جاری تخمین زده شده است که این رقم در برابر ۱.۸ میلیارد دستگاه فروخته شده در سال گذشته افت و کاهش بی‌سابقه‌ای یافته است. این در حالیست که سال ۲۰۱۸ نیز آمار فروش گوشی های موبایل به شدت کاهش یافته بود و این بدان معناست که سال ۲۰۱۹ از آن هم عملکرد بدتری داشته و میزان فروش نامناسبی را به نام خود ثبت کرده است.

البته برخی از کارشناسان و تحلیلگران از احتمال بازگشت تدریجی روند فروش موبایل در بازارهای جهانی به سمت و سوی مثبت و صعودی سخن گفته اند که دلیل آن توسعه و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G است. انتظار می رود بازارهای فروش موبایل به لطف این تکنولوژی شاهد تغییر و تحولات مثبت و جدیدی باشند و از روند نزولی کنونی خود خارج شوند

منبع:

https://www.alef.ir/news/3980706087.html

یادگیری کار در توئیتر/ هر توئیت محدود به چند کاراکتر است؟


مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،    3980707087۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

برای ایجاد توئیت‌ها حتمی باید عضو این مجموعه باشید و با ثبت‌نام اینترنتی رایگان قادر خواهید بود که فعالیت خود را آغاز کنید. هر توئیت محدود به ۱۴۰ حرف بوده و برای گذاشتن مطالب بهتر است آن‌ها را خیلی خلاصه و مفید بیان کرده تا دنبال‌کنندگانتان بتوانند به آسانی بهشان دسترسی داشته باشند.

یادگیری کار در توئیتر/ هر توئیت محدود به چند کاراکتر است؟

به گزارش الف، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی هستند که در ایران خیلی محبوب و کاربردی می‌باشند. از اینستاگرام گرفته تا تلگرام همگی خیلی مورد استفاده قرار گرفته و میان کاربران معروف‌ هستند. با این‌حال برنامه‌هایی نیز وجود دارند که هر چقدر هم که خوب باشند ممکن است در کشور ما خیلی از آن‌ها استفاده نشود. حال به هر دلیلی، چه فیلترینگ یا سرعت کم و ... توئیتر نیز یکی از این برنامه‌هایست که نسبت به آن کم‌لطفی کرده‌ایم. یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی که روزانه میلیون‌ها کاربر از آن استفاده کرده و از طریقش عکس‌ها و ویدیو‌‌های خود را به اشتراک می‌گذارند. محیطی برای ارتباط با دوستان، دنبال کردن فعالیت‌های مختلف، باخبر شدن از بازیگران و ورزشکاران نامی، همگی بخش‌هایی از این نرم‌افزار محبوب هستند.

حال ما در این مطلب سعی می‌کنیم که شما عزیزان را بیشتر با این برنامه آشنا کرده و توسط ۱۵ نکته ابتدایی تلاش کردیم تا مطالب آموزنده و کمک‌کننده‌ای پیرامون توئیتر برایتان فراهم آوریم. با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به کارهایی که باید برای شروع کار با این برنامه بدانید و به ترفند‌هایی اشاره خواهیم داشت که باعث راحت‌تر شدن و بهتر شدن تجربه‌ شما می‌شوند.

توئیت گذاشتن

این برنامه اشباع از توئیت‌های کوچک و بزرگ بوده و هر کاربر برای اعلام وضعیت خود از آن‌ها استفاده می‌کند. این توئیت‌ها مشابه استاتوس‌های فیس‌بوک می‌باشند و با استفاده از آن‌ها قادر خواهید بود تا اطلاعاتی را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراگ بگذارید.

کاربرد اصلی برنامه توئیتر همین توئیت کردن می‌باشد و حجم انبوه کاربران این نرم‌افزار‌‌ برای همین قابلیت عضو آن می‌شوند. با این‌حال امکانات زیادی از جمله؛ به اشتراک‌ گذاشتن لینک‌های مربوط به سایت‌ها و مقالات موجود در اینترنت، اعلام موقعیت مکانی و ... در این نرم‌افزار حضور دارند تا کار با آن را بسیار راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کنند.

نکته مهم اینجاست که برای ایجاد توئیت‌ها حتمی باید عضو این مجموعه باشید و با ثبت‌نام اینترنتی رایگان قادر خواهید بود که فعالیت خود را آغاز کنید. هر توئیت محدود به ۱۴۰ حرف بوده و برای گذاشتن مطالب بهتر است آن‌ها را خیلی خلاصه و مفید بیان کرده تا دنبال‌کنندگانتان بتوانند به آسانی بهشان دسترسی داشته و از خواندشان فیض ببرند. همچنین لازم به ذکر است که توئیت‌ها در دسترس عموم بوده و هر کسی که عضوی از این شبکه باشد می‌تواند توئیت‌های شما را مشاهده کند. ‌اگرچه برای ارسال مطالب به دنبال‌کننده‌هایتان باید از بخش DM یا همان پیام مستقیم استفاده کنید.

دنبال کردن توئیت‌های شما کاملا خودکار بوده و اگر شخصی تصمیم داشته باشد که فعالیت‌های شما را بررسی کند به راحتی می‌تواند شما را دنبال کرده و در صفحه Timeline خود تمامی توئیت‌هایتان را مشاهده خواهد کرد. هیچکس قادر نیست که از فالو کردن دیگران جلوگیری کند و این امر برای شما نیز وجود دارد.

Trends و جستجو

نرم‌افزار توئیتر یک‌ مجموعه مناسب و دوستانه است که از طریق آن قادر هستید به دوستداران یا کسانی که آن‌ها را دنبال می‌کنید نزدیک شده و افراد هم‌فکر خود را پیدا کنید و با آن‌ها به تبادل اطلاعات و پیغام‌ها بپردازید. یکی از ویژگی‌های خوب توئیتر نسبت به فیسبوک این است که افراد مشهور و نامدار به صورت شخصی اکانت خود را کنترل می‌کنند و اخباری که توسطشان به دست کاربران می‌رسد کاملا شخصی و کنترل‌شده می‌باشد.

از طریق موتور جستوجوگر توئیتر کاربران می‌توانند نام افراد یا توئیت‌های مختلف را پیدا کرده و به مطلبی که می‌خواهند، رجوع داده شوند. همچنین از طریق عکس‌های پروفایل و بیوگرافی‌های کوتاهی که در صفحات وجود دارند قادر هستید که اشخاص مورد نظر را شناسایی و دنبال کنید. توئیت‌ها نیز از طریق کلمات کلیدی و بخش جستجو قابل دسترسی خواهند بود و از این طریق می‌توانید متن‌های مورد نظرتان را کشف و مطالعه کنید.

به عنوان مثال در حال تماشای برنامه مورد علاقه خود هستید و با عبارت #bbcqt مواجه می‌شوید. این عبارت‌ها و هشتگ‌ها راه‌های ارتباطی هستند که از طریقشان کاربران درباره برنامه مورد نظر شروع به بحث و گفتوگو کرده و نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. با استفاده از نوار جستجو و تایپ هشتگ ذکر شده شما به صفحه مربوطه رفته و می‌توانید در بحث‌های مختلف شرکت کنید. برخی مواقع یک سازنده یا بازیگر هنگام پخش برنامه توئیتی منتشر می‌کند که در پایین صفحه نمایش داده خواهد شد.

ثبت نام و آغاز کار با برنامه توئیتر

عضویت در توئیتر کاملا مشابه دیگر فضاهای مجازی معروف می‌باشد و چندان کار پیچیده‌ای نیست. کافیست برای قدم اول وارد سایت www.twitter.com شده و سپس در بخش ثبت‌نام اطلاعات مورد نظر از قبیل نام، ایمیل، نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات لازم یک پیام فعالسازی برای شما ارسال می‌شود که برای دریافت آن باید به ایمیل خود رفته و بعد از مشاهده پیام و استفاده از لینک فرستاده شده، اکانت خود را فعال کنید، ‌به همین سادگی. تبریک می‌گویم،‌ حال شما عضوی از خانواده بزرگ توئیتر هستید و می‌توانید به راحتی از امکانات آن استفاده کنید.

بعد از اینکه مراحل ثبت نام شما تکمیل و عملی شد، نوبت به دنبال کردن آشنایان، دوستان و بازیگران محبوبتان می‌رسد. سپس سراغ وب‌سایت‌های مورد علاقه خود رفته و صفحات آن‌ها را نیز دنبال کنید تا قدم‌های اولتان خیلی سریع و کامل برداشته شوند.

خود نرم‌افزار توئیتر نیز کاربرانی را به شما معرفی می‌کند که می‌توانید بعد از شناساییشان آن‌ها را دنبال کنید. همچنین با وارد کردن ایمیلتان در بخش بعدی، این برنامه مخاطبانتان را پیدا کرده و در فضای توئیتر اکانت‌هایشان را برای شما نمایان می‌کند.

اولین قدم‌های ابتداییتان را توسط این مقاله به راحتی خواهید برداشت و با سپری این مراحل، امکان استفاده از توئیتر برایتان فراهم می‌شود. کافیست کمی با فضای نرم‌افزار آشنا شوید تا بتوانید مانند دیگر فضاهای مجازی‌، روزانه به فعالیت در آن بپردازید.

منبع:

https://www.alef.ir/news/3980707087.html

تغییر اولویت اتصال شبکه‌های وایرلس در ویندوز 10

ویندوز به طور خودکار دستگاه شما را به شبکه‌‌ی وایرلسی که قبلاً به آن‌ وصل شده‌اید، متصل می‌کند. اگر هم نزدیک چند شبکه‌ی بی‌سیم که قبلاً به آن‌ها وصل شده‌اید قرار بگیرید، ویندوز از یک سیستم اولویت‌بندی برای انتخاب خودکار شبکه‌ی وای-فای استفاده می‌کند. در ویندوز 10 امکان ویرایش این لیست اولویت‌بندی از طریق رابط گرافیکی ویندوز وجود ندارد و برای این کار بایستی از خط فرمان کمک بگیرید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

 

برای مشاهده‌ی لیست شبکه‌های بی‌سیمی که قبلاً به آن‌ها متصل شده‌اید و نحوه‌ی اولویت‌بندی‌ آن‌ها در ویندوز 10، ابتدا از منوی Start بر روی Settings کلیک کنید. سپس به Network & Internet > Wi-Fi > Manage Known Networks مراجعه کنید.

در این صفحه لیست شبکه‌های ذخیره‌شده را به ترتیب اولویت آن‌ها مشاهده می‌کنید. اما متأسفانه امکان ویرایش اولویت‌بندی این لیست در این صفحه وجود ندارد.

 

اولویت‌بندی اتصال شبکه‌های بی‌سیم , خط فرمان ویندوز

سیستم اولویت‌بندی برای انتخاب خودکار شبکه‌ی وای-فای

 

برای ویرایش اولویت‌بندی اتصال شبکه‌های بی‌سیم بایستی مراحل زیر را طی نمایید:

ابتدا بر روی منوی Start راست‌کلیک کرده و گزینه‌ی Command Prompt (Admin) را انتخاب کنید.

 

اولویت‌بندی اتصال شبکه‌های بی‌سیم , خط فرمان ویندوز

 

اکنون برای مشاهده‌ی لیست شبکه‌های ذخیره‌شده زیر را وارد کرده و Enter بزنید:

 netsh wlan show profiles

 

خواهید دیدکه لیست شبکه‌ها به ترتیب اولویت آن‌ها از بالا به پایین نمایش داده می‌شوند.

در نتیجه‌ی نمایش‌داده‌شده بایستی به دو مورد توجه کنید: نام کارت شبکه و نام شبکه‌ای که می‌خواهید ترتیب اولویت آن را تغییر دهید. به عنوان مثال در مثال زیر نام کارت شبکه Wi-Fi و نام شبکه‌ی مورد نظر Remora است.

 

اولویت‌بندی اتصال شبکه‌های بی‌سیم , خط فرمان ویندوز

شبکه‌های وایرلس در ویندوز 10 

 

اکنون دستور زیر را با توجه به این که به جای wifi-name بایستی نام شبکه‌ی وایرلس، به جای interface-name بایستی نام کارت شبکه و به جای # بایستی عدد اولویت مورد نظر را جایگزین کنید وارد نمایید:

 

netsh wlan set profileorder name="wifi-name" interface="interface-name" priority=#

 

به عنوان مثال، در مثال قبلی ما، دستور این‌گونه خواهد بود:

netsh wlan set profileorder name="Remora" interface="Wi-Fi" priority=1

 

اولویت‌بندی اتصال شبکه‌های بی‌سیم , خط فرمان ویندوز

 

با تایپ مجدد دستور نمایش لیست شبکه‌ها، می‌توانید چینش جدید اولویت‌بندی آن‌ها را مشاهده کنید.



منبع:

10 ویژگی ضروری یک نرم ‌افزار حسابداری

بخش حسابداری و مالی از پراهمیت‌ترین بخش‌های هر سازمانی است و امروزه سازمان‌ها برای افزایش بهره‌وری کار حسابداران، کاهش خطا در ثبت حسابداری، تنظیم آسان‌تر گزارش‌های قانونی و تحلیل دقیق‌تر شرایط مالی کسب‌و‌کار، نیازمند استفاده از نرم افزار حسابداری و مالی هستند. در این مقاله قصد داریم ۱۰ ویژگی ضروری که هر نرم‌ افزار حسابداری می‌بایست داشته باشد تا رضایت ذی‌نفعان آن کسب‌وکار را به دست آورد، بررسی کنیم.


۱۰ ویژگی نرم‌ افزار حسابداری:
1.    ارائه گزارش‌های تحلیلی و کاربردی؛
در دنیای پُرتلاطم کسب‌وکارها، اطلاعات مهم‌ترین ابزار هستند. با تکیه‌بر تحلیل اطلاعات، توان تصمیم‌گیری مدیران افزایش می‌یابد و می‌توانند آگاهانه‌تر و دقیق‌تر تصمیم بگیرند. تحقیقات نشان می‌دهد، بیش از ۷۰درصد کسب‌وکارها در دو سال نخست تاسیس، به‌دلیل عدم‌دسترسی به اطلاعات کافی و عدم تحلیل صحیح آن‌ها، ورشکسته می‌شوند. به کارگیری یک نرم افزار حسابداری مناسب که بتواند گزارش‌های مورد نیاز شما را تهیه کند، سبب رشد سازمان شما می‌شود. از طرفی سازمان‌ها همواره نیازمند ارائه‌ی گزارش‌های قانونی مانند گزارش‌های خرید و فروش فصلی، ارزش‌افزوده و اظهارنامه مالیاتی هستند و حسابداران زمان قابل توجهی را بابت تنظیم آن‌ها صرف می‌کنند. استفاده از نرم‌ افزار حسابداری باید کمک کند تا حسابداران و مدیران مالی با صرف زمان کم‌تر، گزارش‌هایی دقیق‌تر و کاربردی‌تر ارائه دهند.


2.    ویژگی‎های بصری (گرافیکی) مناسب؛
حسابداری یک فعالیت متمرکز بر آمار و ارقام است، با این‌حال استفاده از ویژگی‌های گرافیکی مانند ارائه‌ی نمودارها و گزارش‌هایی که جذابیت بصری دارد، باعث ارائه‌ی مناسب‌تر تحلیل حسابداران می‌شود. گزارش‌هایی که در قالب تصویری مناسبی به مدیران ارائه می‌شوند، می‌توانند به درک شفاف‌تر از وضعیت کسب‌وکار کمک کنند و در نتیجه آن ، ارتباط بین حسابداران و مدیران مالی با مدیران عالی سازمان تسهیل می‌شود.


3.    یکپارچگی؛
صرفا ثبت سند حسابداری برای یک سازمان کافی نیست. سازمان‌ها فعالیت‌های متفاوت و متعددی از جمله کنترل عملیات چک، کنترل حساب‌های بانکی، انبارداری، مدیریت فروش، خرید از تامین‌کنندگان، محاسبه دستمزد کارمندان و… دارند؛ تمامی اطلاعات گفته شده، درنهایت تبدیل به موجودی‌های مالی سازمان می‌شوند. یکپارچگی نرم‌ افزار حسابداری به سازمان کمک می‌کند، اطلاعات به شیوه‌ای منسجم ثبت شوند؛ در نتیجه، دوباره‌کاری پیش نمی‌آید و تجمیع اطلاعات به‌شکلی سازمان‌یافته‌تر دردسترس خواهد بود.


4.    به‌روز بودن؛
سازگاری با تغییرات قانونی و استانداردهای حسابداری از بایدهای نرم‌ افزار حسابداری و مالی است. قوانین مالیاتی و استانداردهای حسابداری اگر تغییر کنند، شرکت تولیدکننده نرم‌ افزار باید به‌قدری توانایی داشته باشد که به‌سرعت تغییرات را در نرم‌ افزار ایجاد کند و حسابدار دغدغه‌ای بابت تغییرات قوانین و مقررات نداشته باشد. حضور تیمی مجرب و متخصص در حوزه‌ی برنامه‌نویسی نرم‌ افزار، حسابداری و مدیریت مالی می‌تواند این دل‌گرمی و اطمینان را به کاربران نرم‌ افزار (حسابدار) بدهد.


5.    سازگاری با کسب‌وکار؛
هر کسب‌و‌کار با توجه به حوزه‌ی فعالیت در بخش‌های مختلف، از جمله بازرگانی، خدماتی و… نیازمند راه‌حل ویژه‌ی آن کسب‌وکار است؛ نرم‌ افزارهای حسابداری نیز از این قاعده مستثنا نیستند. به عنوان مثال، یک شرکت فعال در حوزه‌ی پیمانکاری نیازمند نرم‌ افزاری است که بتواند موضوعات جاری این حوزه مانند پروژه‌ها و قراردادها را به‌لحاظ مالی مدیریت کند.


6.    گسترش‌پذیری؛
اصولا کسب‌وکارها با هدف رشد و توسعه فعالیت‌ می‌کنند. رشد در یک سازمان می‌تواند افزایش تعداد پرسنل، افزایش گردش مالی یا میزان فروش باشد. ممکن است سازمانی که چهار نفر پرسنل دارد صرفا با یک سیستم حسابداری بتواند فعالیت‌های مالی‌ خود را مدیریت کند. در آینده که تراکنش‌های مالی رشد می‌یابد، سازمان باید سیستم دریافت و پرداخت اضافه ‌کند، شاید هم تعداد پرسنل در عرض چند سال افزایش یابد و نیازمند به سیستم حقوق و دستمزد باشد. این نمونه‌ها نشان‌دهنده‌ی رشد کسب‌و‌کار و افزایش نیازمندی به ویژگی‌های بسته‌ی نرم‌ افزاری است. اگر نرم‌ افزاری انتخاب شود که صرفا پاسخ‌گوی وضعیت فعلی کسب‌وکار باشد، در آینده‌ی نزدیک این نرم‌ افزار به‌دلیل ناسازگاری با رشد کسب و کار، کنار گذاشته می‌شود. در چنین وضعیتی، هزینه‌‌ی‌ درخورتوجهی بابت خرید و آموزش نرم‌ افزار جدید باید تخصیص یابد. پس باید تولیدکننده‌‌ی نرم‌ افزاری را انتخاب کرد که با سبد محصولی مناسب، پاسخ‌گوی سازمان شما در گذر زمان باشد و حسابداران با گسترش کسب‌وکار نگرانی تغییر نرم‌ افزار نداشته باشند.


7.    تضمین امنیت اطلاعات مالی؛
از مهم‌ترین اطلاعات موجود در یک سازمان، اطلاعات بخش مالی است، عدم ثبت اطلاعات مالی یا سوء استفاده از این اطلاعات(مثل سرقت) می‌تواند آسیب‌های جدی به سازمان وارد کند. حساسیت نسبت به امنیت اطلاعات از موارد قابل توجه در تهیه‌ی نرم‌ افزار است؛ در این مسیر، تعداد مشتریان ارائه‌دهنده نرم‌ افزار، رضایت‌مندی مشتریان و اعتبار آن شرکت در بازار می‌تواند از امنیت اطلاعات مالی، به حسابداران اطمینان دهد.


8.    پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش با کیفیت؛
پشتیبانی و خدمات پس از فروشی که حسابداران بتوانند به آن تکیه کنند، از ارزشمندترین اهداف شرکت‌های نرم‌ افزاری است. بسیاری از تولیدکنندگان نرم‌ افزار، خدمات پس از فروش را فقط نصب نرم‌ افزار برای مشتری می‌دانند، اما واقعیت فراتر از این موضوع است؛ شرکتی که نرم‌ افزار حسابداری ارائه می‌دهد باید خیال حسابداران را بابت پاسخ‌گویی به مسائلشان راحت کند، خریداران نرم‌افزار باید اطمینان داشته باشند که متناسب با نیازشان هر لحظه که بخواهند می‌توانند مسائل‌شان را برطرف کنند و کارشناسان پشتیبانی آن نرم‌ افزار، باید پاسخ‌گویی و رفع مسائل مشتری را مهم‌ترین مسوولیت‌شان بدانند. خدمات پس از فروش و پشتیبانی با کیفیت، نیازمند زیرساختی قوی است تا سازمان بتواند به‌شکلی موثر درخواست و مسائل مشتری را مدیریت کند. وجود خدمات متعددی مانند پاسخ‌گویی تلفنی، پاسخ‌گویی آنلاین، تلفن پاسخگوی گویا، مراجعه‌ی حضوری، ابزار مناسب آموزشی و… همگی از خدماتی هستند که با کیفیت مناسب توسط سازمان ارائه کننده نرم‌ افزار می‌بایست ارائه شوند.


9.    سادگی و کاربرپسند بودن؛
از بزرگ‌ترین عوامل موفقیت تولیدکننده‌ای مانند مایکروسافت، ارائه نرم‌ افزاری کاربرپسند و ساده است. افراد به‌راحتی با نرم‌ افزارهایی هم‌چون Word یا Powerpoint کار می‌‌کنند و به‌مرور زمان، یاد می‌گیرند که چگونه می‌توانند از قابلیت‌های چنین نرم‌ افزارهایی استفاده کنند. نرم‌ افزارهای حسابداری و مالی هم از چنین قوائدی مستثنا نیستند. حسابدار باید بتواند به‌راحتی بر نرم افزار مسلط شود و به‌سرعت بتواند کار با آن را شروع کند. سادگی و در عین حال کاربردی بودن نرم‌ افزار، ویژگی کم‌یابی است که اگر حسابداران و مدیران مالی به آن دست یابند بهره‌وری کاریشان افزایش و تنش‌های کاریشان کاهش می‎یابد.



منبع: