به انگیزه رقبای باستانی و جدیدی که هر روز بر شمار آنها افزوده میشود، آشنایی با روشهای افزایش فروش و جذب مشتری از ملزومات موفقیت در کسبوکار است.
فروشندگی یک علم است که به سرعت با تکنیکهای جدید به روز میشود. مهم نیست کسب و کار شما چیست، آنچه در گذشته جواب میداد امروز به اندازه کافی جوابگو نیست.
زمانی برای آزمون و خطا نیست، الان زمان فروش است زیرا در یک چشم بر هم زدن رقبای جدید ظاهر میشوند، محصولاتی همانند وارد بازار میشود و به سرعت بازار را فرا میگیرد. برای حفظ موقعیت خود در بازار و کاهش آزمون و خطا همواره به تعقیب یادگیری باشید.مهم نیست که فرآورده یا خدمات شما چقدر عالی است، پولی به دست نخواهید آورد مگر مشتریان شما را بشناسند و مایل به خرید از شما شوند.چگونه بازاریابی فروش و ارتباط با مشتری داشته باشیم؟ هر کسب و کاری زمانهای سختی را پشت سرگذاشته است، نه به این دلیل که مشتریان مایل نبودند خرید کنند. بلکه به این علت که مشتریان خفته حتی نمیدانستند این چنین محصولات و خدماتی هستی دارد. دلیل شکست بسیاری از کسب و کارها این است که نمیتوانند مشتریان مناسب خود را پیدا و حفظ کنند و هیچ وقت مشتری کافی ندارند.برای خیلی از افراد بازاریابی و تبلیغات کار دشواری است و نمیدانند از چه طریقی این کار را اتمام دهند الی بهترین نتیجه را بگیرند. در اینجا ۲۴ روشی را که میتوانید خدمات و کالای خود را بازاریابی کنید، بررسی میکنیم.
بسیاری از روشهای بازاریابی و تبلیغات مانند رادیو، تلوزیون، بیلبورد و مجلات و روزنامهها بسیار هزینهبر است و مناسب بسیاری از کسب و کارهای کوچکتر نیست. اما بسیاری از مدیران هوشمند از روشهای بهینهای برای جذب مشتری بهرهگیری میکنند که بقای آنها را حفظ میکند.
پیشرفت-در-فروشندگی
۱. اهداف فروش را مشخص کنید
با درک بازاری که در آن مشغول به پیشه هستید آغاز کنید.
چه کاری را متمایز از رقبا اتمام میدهید؟ مزیت رقابتی شما چیست؟
چگونه به این بازار قصد تقریبا میشوید؟
چقدر خرج حاضرند به شما بپردازند؟
افرادی که به خدمات شما احتیاج دارند چه کسانی هستند؟
چه سوالاتی دارند که میتوانید به آنها استجابت دهید؟
اگر نمیتوانید به این سوالات به راحتی پذیرش بدهید، پیشه اصلی خود را در این مرحله، بر روی روشنی و شفافیت کار و هدف خویش بگذارید. شما باید بدانید چه چیزی را به چه کسانی و با چه هدفی میفروشید. علاوه بر این برای فروش خود اعداد و ارقامی تعیین کنید که طبق آن پیش بروید.
۲. اهداف را به بخشهای کوچکتر دسته کنید
نتایج مد نظر (فروش ماهانه، هوده هر فروش و غیره) را مشخص نمایید لغایت امکان ارزیابی پیشرفت هستی داشته باشد. اهداف مشخص، ذهن شما را متمرکز کرده و فعالیتهای شما را هدفمند میسازد.
برای هر ماه برنامهای داشته باشید. به این شکل به راحتی میتوانید با توجه به نتایج به دست آمده اثربخشی برنامه خویش را مشخص کنید
میخواهید هر ماه چقدر فروش داشته باشید؟
چه برنامهای برای پاسخگویی بهتر به مشتریان دارید؟
از هر فرآورده تصمیم دارید لغایت چه میزان فروش داشته باشید؟
بیشتر بر روی فروش کدام محصولتان تمرکز دارید؟
۳. نیازهای مشتری را به او بفروشید تکنیک-های-فروش-بیشتر
همیشه این پیشفرض را در نظر داشته باشید که مشتریان چیزی را میخرند که فکر میکنند به آن دربایستن دارند. چگونه میتوان آنها را متقاعد کرد که به محصولات شما بیچارگی دارند؟
مزایای فرآورده که مایه تفریق هزینه، وقت و حل دشواری ها میشود را برجسته کنید.
ویژگیهای محصول همانند وزن، رنگ، اندازه محرک اصلی خرید نیست. به خریدار نشانه دهید:
در صورت خرید چه کاری را راحتتر میتواند اتمام دهد؟ چه دانستن بهتری پیدا میکند؟ چه ارزشی به زندگی او اضافه میشود؟ چه تغییر مثبتی در سخیف حیات او برپایی میشود؟ محصول چگونه مایه صرفهجویی در موعد و هزینه مشتری میشود؟
همیشه میتوانید در محصولات خویش بسته به دربایستن تغییراتی به وجود بیاورید. در فروش و بازاریابی خلاق باشید.
۴. به مشتریان توجه اثر دهید
بازاریابی دهان به دهان، بهبود مهارت فروش و استفاده از سوالات راهبردی کلید بازاریابی هدفمند است. با دنبال دقیق خواستههای مشتریان و راهاندازی خدمات مشتریانِ باکیفیت، باعث حفظ بازار خویش شوید. مشتریان اخ دارند بدانند به آنها توجه دارید و برای شما مهم هستند.
زمانی که مشتریان بدانند که فرآورده شما چه کمکی به آنها میکند و چه مزایایی دارد، فروش به مراتب راحتتر میشود. به علاوه اگر آنها از خرید خوشنود باشند به یک کانال تبلیغ کننده برای شما تبدیل میشوند.
افراد تبلیغات غیرمستقیم (توصیه افرادی که به آنها اعتماد دارند) را راحتتر میپذیرند و تاثیری به مراتب اغلب از تبلیغات مستقیم دارد. با مشتریان به شکلی رفتار کنید که پرماسیدن کنند “ویژه” هستند.
۵. فروش هدفمند داشته باشید
در هر مرحله بدانید که به چه کاری مشغول هستید و به چه دلیلی این شغل را سپریدن میدهید.
چه کسانی منظور فروش پیمان میگیرند و چرا؟
میخواهید به آنها چه پیامی بدهید و برای چه هدفی؟
خدمات شما چه توصیه ویژهای برای مشتریان دارد؟
چه چیز محرک آنها برای خرید اغلب است؟
در هر مرحله از پروسه فروش برای تصمیمات بهتر، دربایستن به شناخت اغلب بازاری که در آن مشغول به شغل هستید دارید.
۶. بپرس، گوش کن و سپس عمل کن
بیشتر از هر چیز دیگری، این سه واژه چکیده کامیابی در فروش است. سوالات شما باید حسابشده باشند. علاوه بر آن بر روی مهارتهای شنیداری خویش بهخوبی کار کنید. سوالاتی از مشتری بپرسید که نشانه دهد هدف کمک به او را دارید.
این سوالات به شناخت بهتر قشری که با آنها در تماس هستید کمک میکند. به مشتری پرتو دهید که به او اهمیت میدهید، گوش دادن موثر مایه میشود که مشتریان پرماسیدن ارزشمند بودن بکنند.
آموزش-تکنیک-های-فروشندگی---افزایش-فروش
۷. به پیگیری یادگیری اغلب باشید
نقاط ناتوانی خویش را بشناسید. اهدافی تنظیم کنید تا ناچار شوید کارهایی انجام دهید که برادر ندارید، ولی برای پیشرفت شما لازم است. تصویر یک فروشنده کامیاب را در ذهن خویش حفظ کنید.
همانند یک اسفنج آنچه را که برای پیشرفت کاری بیچارگی دارید جذب کنید و همش به پیگیری یادگیری بیشتر باشید. برای کامیابی در فروشندگی مطالعه را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید. فروشندگی نیز مشابه هر کاری ترفندهای ویژه خویش را دارد.
۸. نگرش مثبتی به کارتان داشته باشید
نگرش مهارشدنی است و میتوان بر ترسها غلبه کرد. باورهایی که موفقیت شما را اندک میکند تغییر دهید. از افکارتان مستحضر باشید، ببینید کدامیک از آنها تضعیفکننده است و پس متعلق به تعهد به تغییر را در خود برپایی کنید. با صرف زمان و سعی میتوانید به فردی که میخواهید تبدیل شوید.