اخبار تکنولوژی 16

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 16

معرفی تکنولوژی

سئو چیست | SEO چیست | آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

سئو یکتا از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید.


احتمالاً شما هم چنین جملاتی (یا مانند آن‌ها) را بسیار شنیده‌اید:


«شما باید روی سئو سرمایه گذاری کنید.»


«شما دیده نمی‌شوید؛ اگر در صفحه‌ی نخست گوگل نباشید اصلاً حضور شما در فضای آنلاین بیهوده است.»


«چرا سئوکار نمی‌آورید تا مسئولیت بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو را به عهده بگیرد؟»


«اگر سایت … اثناء جستجوی واژه … در صفحه‌ی اول گوگل می‌آید، به خاطر یک سری تکنیک است. اسم این تکنیک ها سئو است.»


«الگوریتم‌ها عوض شده. کافئین؟ پاندا؟ مرغ مگس خوار؟ کبوتر؟ سیستم دیپ مایند؟»


«ما می‌توانیم شما را به صفحه‌ی اول موتورهای جستجو بیاوریم. مطمئن باشید این منطقی‌ترین سرمایه گذاری شماست.»


درس‌های مربوط به سئو در متمم با منظور پرورش متخصص سئو طراحی نشده‌اند.


بلکه قصد اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و بعضی از پایه‌ای‌ترین تکنیک های سئو است. تا هم بتوانند کارهای ساده‌ و اولیه‌ی سئو برای سایت یا وبلاگ خویش را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود.


آنچه در پیوستگی می‌خوانید:


سئو مخفف چیست؟

تعریف سئو

موتورهای جستجوی پراستفاده

نقش سئو در کیفیت محتوا

چیزهایی که با سئو سایت اشتباه گرفته می‌شوند

تکنیک های سئو کلاه سیاه در برابر کلاه سفید

هدف ما در درس تعلیم سئو

برخی از مهم‌ترین تکنیکهای سئو

منابع و مراجع ما در‌ آموزش سئو

سئو مخفف چیست؟

کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو برگردان کرد. البته خویش سئو هم در فارسی زیاد رایج شده و حتی برخی مواقع ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند.


هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند.


تعریف سئو و چند نکته در ارتباط با SEO

اگر چه به عقیده نمی‌رسد پافشاری بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد،‌ ولی بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم‌.


طبیعی است که با پروا به شیوه اجرای تحقیق، آمار و ارقام ارائه شده بدست منابع مختلف، می‌توانند متفاوت باشند؛ بنابراین چه بسا بهتر باشد به جای تمرکز بر مقدار دقیق اعداد، اغلب به پیمانه و اهمیت نسبی آنها توجه کنیم:


 مردم دانشمند روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (منبع).


 هفتاد الی هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به چهره تبلیغ (با پرداخت پول) بدست موتورهای جستجو از دسته گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند.


 کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت.


 جستجو بر روی موبایل طی سال‌های تازه همواره روندی افزایشی داشته و از سنه ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. در ضمن در حال حاضر، بهره دسکتاپ در میانی ابزارهای پیوست به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع).


سهم موبایل و تبلت و دسکتاپ از فضای وب


[ مطالعه بیشتر: اهمیت سئو – چرا سئو مهم است؟ ]


در حال حاضر کدام موتورهای جستجو اغلب استفاده می‌شوند؟

کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌های همچم به پیشه می‌برند.


البته به سادگی هم نمی‌توان از این شغل ایراد گرفت؛ چون حتی Google کردن هم به عنوان یک کارواژه در زبان انگلیسی پذیرفته شده است.

برای  دریافت مشاوره رایگان با آوش تک در ارتباط باشید.

با این حال احتمالاً مناسب باشد به دو گزارش که بدست سایت معتبر Search Engine Land منتشر شده اشاره نماییم تا در خاطرمان بماند که تنها بازیگر صنعت جستجو، موتور جستجوی گوگل نیست:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد