اخبار تکنولوژی 16

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 16

معرفی تکنولوژی

سئو چیست؟ معنای SEO به زبان ساده

اگر شما درک اولیه ای از سئو داشته و از انگیزه ها اهمیت آن آگاهید می توانید بی خیال این تقدیر شده و به قسمت دوم بروید. با این وجود رهنمود می کنیم که دست کم تقسیم دستورکار های سئو از دید گوگل و بینگ را در میانه ها این مطلب از دست ندهید.


برای شروع پیشنهاد می نماییم که ویدئوی پایین را مشاهده کنید:


PlayPlay

Seek



02:24

Current time02:52

Toggle Mute

Volume


Toggle Fullscreen

برای بقیه کسان این سرنوشت می تواند پای بست، فهم آنها نسبت به مسئله سئو را شکل دیتا و اعتماد به نفسی در آنها برای یادگیری مابقی قسمت ها برپایی نماید.


دسترسی سریع:


سئو چیست؟

مبانی موتورهای جستجو

چرا سئو مهم است؟

آیا من احتیاج به استخدام کارآزموده سئو، مشاور یا آژانس سئو دارم؟

سئو کلاه سفید در مساوی سئو کلاه سیاه

موتورهای جستجو اهداف مشترکی با صنعت سئو دارند

براورده کردن احتیاج کاربران

مقایسه سئو درونی و سئو خارجی

اهداف وب سایت خود را بشناسید

سئو چیست؟

سئو اقتباس از واژه SEO (مخفف عبارت Search Engine Optimization) راهکاریست در جهت افزایش کمیت و کیفیت شدامد وب سایت با استفاده از نمایش وب سایت شما در نتایج طبیعی جستجو.


سئو چیست؟

برخلاف ظاهر ماجرا که سئو را برای موتورهای جستجو نشان می دهد، اما به راستی سئو اغلب با کاربران تارنما در ارتباط است. چرا که خویش موتورهای جستجو نیز به کاربران خود وابسته هستند. سئو در حالت کلی در ارتباط با چیزهاییست که کسان در موتورهای جستجو به تعقیب آن هستند، استجابت هایی که به پیگیری آن می گردند، کلماتی که برای جستجو از آن کاربرد می کنند و همینطور محتوایی که سررسید خویش را برای آن صرف می کنند. آگاهانیدن از پذیرش این پرسش ها مایه بستگی شما با کاربرانی شده که از اینترنت برای یافتن استجابت به پرسش هایشان بهره‌گیری می کنند.


آگاهی از خواسته های کاربران در یک سمت و ارائه پاسخی درست به این خواسته ها در شکلی قابل نگریستن و فهم برای موتورهای جستجو از سمت دیگر، دو روی سکه سئو است.


مبانی موتورهای جستجو

موتورهای جستجو به مانند ماشین های پاسخگویی هستند. آنها در بین میلیارد ها درونمایه به جستجو پرداخته و با ارزیابی هزاران فاکتور تشخیص می هند که کدام درونمایه بیشترین نزدیکی را به پذیرش سوال شما دارد.


موتورهای جستجو تمام این کارها را آغاز به واسطه کشف و فهرست بندی درونمایه تحت عنوان سنجیدگی و ایندکس انجام می دهند. سپس این نتایج را تحت فرایند دیگری با اسم رتبه بندی، برای کاربران مرتب می کنند. ما در سرنوشت دوم این راهنما به توصیف بیشتر عملیات های پایش، ایندکس و رتبه بندی می پردازیم.


کدام نتایج جستجو، ارگانیک یا طبیعی هستند؟

نتایج ارگانیک جستجو آنهایی هستند که در نشان سئو برپایی شده و فقط با خرج کردن در سیستم تبلیغاتی گوگل نمایش دیتا نشده اند. معرفی نتایج ارگانیک از نتایج تبلیغاتی بسیار راحت است. نتایج تبلیغاتی حائز برچسب Ad در ساحل خود هستند. اما امروزه با هستی دگرگونی ها در روش های جستجو، چگونه می توان نتایج ارگانیک را از بقیه جداسازی کرد؟


امروزه نتایج جستجو (با اسم صحیح SERP) شامل ترکیبی از تبلیغات و نتایج ارگانیک پرکار تریست. از نمونه نتایج طبیعی جستجو پرکار می طاقت به تقسیم هایی با عنوان Answr Box، People Also Ask، اسلاید تصاویر، و بسیاری از دیگر موارد اشاره کرد. این ویژگی ها با پروا به چیزی که کاربران به پیگیری آن هستند در حال ارتقا و تغییر هستند.


به عنوان نمونه اگر عبارت "آب و هوای تهران" را در گوگل جستجو کنید، با نتیجه ای در رأس صفحه مواجه خواهید شد که به قبل بینی آب و هوای تهران در چند روزه آینده پرداخته است. به عنوان مثالی دیگر، اگر شما عبارت "پیتزا تهران" را جستجو کنید، سه فست فودی که ارائه کننده پیتزا در طهران هستند را نگریستن می کنید.


این که موتورهای جستجو برای درامدزایی از تبلیغات کاربرد می کنند چیز طبیعیست. قصد آنها ارائه پاسخ های بهتر به کاربران، بازگشت آنها به موتورهای جستجو در آینده و صرف سررسید بیشتر کاربران در نتایج جستجو است.


برحی از امکانات گوگل مشابه featured snippets یا related questions تحت کارایی سئو می توانند باشند. در عین حال برخی سایر از این ویژگی ها تحت کارایی سئو نیستند. به عنوان نمونه دیتا های گرفته شده از تارنما هایی همانند Wikipedia، WebMD و IMDB به خاطر اعتبار بالای این منابع است.


چرا سئو مهم است؟

با اینکه تبلیغات، شبکه های اجتماعی و سایر پلتفرم ها می توانند در ایجاد شدامد برای وب سایت موثر باشند، اما منبع اصلی شدامد سایت ها موتورهای جستجو هستند.


نتایج طبیعی درصد بیشتری از ترافیک را به صورت معمول کسب می کنند. به عنوان مثال بر پایه تحقیات انجام شده تنها 2.8% کاربران آمریکایی بر روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند. به طور خلاصه سئو فرصت کسب شدامد 20 برابری نسبت به تبلیغات کلیکی در موبایل و گوگل برپایی می کند.


سئو یکتا از فقط شیوه های بازاریابیست که در صورت پیاده سازی صحیح، کارایی آن در طول زمان افزایش نیز می یابد. چنانچه شما حائز محتوایی در وب سایت باشید که مستحق کسب رتبه باشد، ترافیک کسب شده از این محتوا در طول زمان افزایش نیز پیدا خواهد کرد، در حالی که تبلیغات برای اعمال شدن نیاز به صرف هزینه و شارژ کردن حساب دارد.


موتورهای جستجو در حال هوشمند تر شدن هستند، ولی در همان سان دربایستن به کمک ما نیز دارند. بهینه سازی وب سایت به موتورهای جستجو کمک می کند الی اطلاعات محتوای سایت را به چهره بهتری درک کنند و از این رو محتوای تارنما به طور مناسبی ایندکس شده و در نتایج جستجو به نمایش در بیایند.


آیا من بیچارگی به استخدام متخصص سئو، مشاور یا آژانس سئو دارم؟

بسته به علاقه شما به یادگیری و پیچیدگی تارنما می توانید برخی از مبانی سئو را خویش نیز در آن پیاده سازی نمایید. شاید هم به این نتیجه برسید که کمک گرفتن از یک متخصص می تواند گزینه زیاد بهتری باشد. هر دو طریق خوب است.


اگر در خاتمه تصمیم به استخدام متخصص سئو گرفتید، دقت داشته باشید که ارائه دهندگان خدمات سئو، حائز کیفیت کاری متفاوتی هستند. شناخت نحوه گزینش یک کمپانی سئو می تواند مایه ذخیره سررسید و منابع مالی شما شود، چرا که تکنیک های اشتباه سئو گزند های جبران ناپذیری به سایت شما خواهند زد.


سئو کلاه سفید در برابر سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سفید به تکنیک هایی اطلاق می شود که دربرگیرنده استراتژی ها و راهکارهاییست که از قوانین موتورهای جستجو اطاعت می کنند. تمرکز اصلی این راهکارها، ارائه محتوایی ارزشمند به کاربران است.


مقایسه سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه به تکنیک هایی اطلاق می شود که کوشش در فریب موتورهای جسنجو دارند. با اینکه شدنی است سئو کلاه سیاه مایه افزایش رتبه سایت گردد اما، ریسک پنالتی شدن و خارج شدن از نتایج جستجو را افزایش می دهد. تارنما های پنالتی شده به مشابه شرکت های ورشکسته هستند. این سوژه نیز دلیلی برای دقت اغلب در هنگام برگزیدن کارآزموده سئو می باشد.


موتورهای جستجو اهداف مشترکی با صنعت سئو دارند

موتورهای جستجو علاقه مند به کمک کردن به شما در رسیدن به موفقیت هستند. حتی گوگل دارای راهنمای ابتدایی سئو برای اخیر واردها است. همچنین آنها از کوشش های جامعه سئوکاران حمایت نیز می کنند. کنفرانس های دیجیتال مارکتینگ مانند Unbounce، SearchLove و MozCon هواره مهندسین و نمایندگان موتورهای جستجو را به سمت خویش جذب می کند.


گوگل به وبمسترها و متخصصین سئو از طریق فروم Webmaster Central Help کمک می کند. متاسفانه بینگ فروم وبسمترهای خود را در سنه 2014 متوقف کرده است.


با اینکه دستورالعمل وبمسترها در موتورهای جستجو با یگدیگر متفاوت هستند، ولی قوانین اولیه آنها شبیه به هم است: کوشش در فریب موتورهای جستجو نکنید. در برابر تجربه کاربری نکویی را برای بازدیدکنندگان خویش برپایی نمایید. برای رسیدن به چنین هدفی از اجازه العمل موتورهای جستجو بهره‌گیری کرده و به نیاز کاربران استجابت مناسبی دهید.


دستورالعمل وبمستر گوگل

قوانین بنیادی:

صفحات وب سایت را برای کاربران و نه موتورهای جستجو بسازید.

کاربران خود را فریب ندهید.

از سپریدن ترفندهای غیر معمول با منظور ارتقا رتبه سایت خودداری کنید. برای معرفی این گونه ترفندها پیش از اجرای آنها دائم از خود بپرسید که "آیا انجام این کار به کاربران من کمک می کند؟" یا "در چهره عدم هستی موتورهای جستجو من دست به چنین کاری می زدم؟"

همیشه در اندیشه اتمام کارهایی باشید که موجب خاصتر شدن وب سایت شما، ارزشمند تر شدن و جذاب تر شدن آن می شود.

از چه چیزهایی دوری کنیم؟

تولید محتوای اتوماتیک و ماشینی

لینک سازی غیر طبیعی

ساخت صفحات بدون محتوای اورجینال

مخفی کاری (Cloaking) - نمایش نسخه متفاوتی از صفحه به موتورهای جستجو

مخفی کردن متن و لینک ها

صفحات Doorway - صفحاتی که باهدف کسب رتبه و انتقال کاربران به وب سایتی دیگر ساخته می شوند

دستورالعمل وبمستر بینگ

قوانین بنیادی:

محتوای جامع و جذاب در تارنما منتشر کنید.

عنوان صفحات را واضح و مرتبط بنویسید.

لینک ها به عنوان سیگنالی از محبوبیت محسوب شده و بینگ به وب سایت های حائز لینک های خوب و طبیعی پاداش می دهد.

فعالیت در شبکه های اجتماعی و اشتراک اغلب لینک های وب سایت در آن، در طویل مدت بر روی رتبه تارنما شما تاثیر گذارند.

سرعت بارگذاری تارنما در کنار تجربه کاربری، عامل مهمی محسوب می شوند.

از متن جایگزین برای عکس ها بهره‌گیری کنید تا بینگ بتواند محتوای وب سایت را بهتر درک کند.

از چه چیزهایی اجتناب کنیم؟

محتوای ضعیف، صفحات حائز تبلیغات فراوان یا صفحاتی که تنها با قصد انتقال کاربران به سایر سایت ها ایجاد شده اند.

تاکتیک های بد لینک سازی که فقط با قصد افزایش شمار لینک ها پیاده سازی شده اند.

یو آر ال های تمیز، ریزبین و حائز واژه ها کلیدی یو آر ال های بهتری هستند. پارامترهای متغیر در لینک ها موجب برپایی مشکل محتوای تکراری در تارنما می گردند.

یو آر ال های کوتاه، توصیفی و فقط حائز کاراکترهایی الفبایی همیشه پینشهاد می شوند.

مخفی کردن لینک در قالب جاوا اسکریپت، فلش، سیلورلایت و مانند اینها.

محتوای تکراری

استفاده بی رویه از کلمات کلیدی

مخفی کاری – نمایش دو نسخه متفاوت از صفحه به کاربران و موتورهای جستجو

دستورالعمل نمایش کسب و کارهای محلی در گوگل

اگر سوداگری مورد نظر شما برای سئو یک فروشگاه محلیست یا اینکه برای ارائه خدمات به کاربران نیاز به مراجعت به مکان کاربر می باشد، جز کسب و کارهای قابل لیست در Google My Business تلقی می شود. گوگل برای این گونه کسب و کارهای محلی دارای دستورکار هاییست که در مدیریت آنها بایست از آنها تبعیت کنید.


قوانین بنیادی:

شما برای ثبت کسب و کار در Google My Business بایستی دارای یک آدرس مشخص باشید. مهم نیست که مشتریان به سراغ شما بیایند (مانند آرایشگاه) یا اینکه شما پیمان بر مراجعه به محیط‌ مشتریان داشته باشید (مانند لوله کش ها).

اطلاعات خواسته شده از کسب و کارتان را با راستی-راستگویی درج کنید. اطلاعاتی از قبیل اسم کسب و کار، شماره تلفن، آدرس وب سایت، تقسیم بندی کسب و کار، ساعت های کاری و دیگر موارد.

از چه چیزهایی دوری کنیم؟

درج کسب و کار های غیر واجد شرایط در Google My Business

درج اطلاعات سوداگری به شکل تاب درست همانند کاربرد بی رویه از کلمات کلیدی یا نام مکان در عنوان کسب و کار، یا درج آدرس های جعلی برای کسب و کارها

استفاده از آدرس صندوق پستی های اجاره ای برای کسب و کارها

درج نقدهای جعلی در تقسیم نقد و رسیدگی کسب و کارها یا درج نقد های منفی جعلی برای رقبا

اشتباهات ابتدایی نشات گرفته از درک غلط از راهنمای Google My Business گوگل

آیا سوداگری شما بین المللیست؟

کسب و کارهای محلی به دنبال کسب رتبه در واژه ها کلیدی به شکل "نام خدمات + نام شهر" یا "نام خدمات +  نزدیک  من" هستند. منظور آنها جذب مخاطبین حول فضا فیزیکی خودشان است. با این حال تمام کسب و کارها این نوع عمل نمی کنند. بسیاری از آن ها مخاطبین هدفشان محدود به مکانی ویژه نشده و در سطح جهانی کار و جنبش می کنند. در صورتی که سوداگری شما چنین شکلی دارد، حتما دسته سئو بین المللی در وبلاگ را مطالعه کنید.


براورده کردن نیاز کاربران

به جای لغزش از این قوانین، کوشش کنید که نیازهای کاربران را درک و سپس آنها را براورده کنید. کاربر بعد از جستجوی یک عبارت، احتمالا احتیاج مشخصی دارد. این احتیاج می تواند استجابت به یک سوال، بلیط کنسرت یا تصویری از یک درخت باشد. هر آنچه که هست، محتوای ما بایست احتیاج او را براورده کند.


اگر فردی در گوگل عبارت "بند" را جستجو کند، آیا قصد او بند موسیقیست یا بند کفش؟ وظیفه شما به عنوان یک سئوکار اینست که محتوایی متناسب با احتیاج کاربران برای او جاسازی کرده و با فرمت دلخواه او در تارنما به نمایش بگذارید.


غالب نیازهای کاربران عباتند از:


اطلاعات: جستجو به پیگیری اطلاعات: به عنوان مثال: "بهترین لپ تاپ برای عکاسان کدام است؟"

موقعیت: به عنوان مثال جستجوی وب سایت مشخص مشابه "دیجی کالا"

خرید: جستجو برای خرید چیزی: به عنوان مثال: "خرید لپ تاپ سبک"

شما می توانید با جستجوی کلمه یا عبارت باره نظرتان در گوگل یک فهم اجمالی از احتیاج کاربران را با توجه به آیتم های نمایش دیتا شده در نتایج جستجو کسب کنید. به عنوان نمونه اگر شبکه ای از عکس ها در نتایج جستجو نما شدند، می طاقت تا حدی استحصال کرد که غالب کاربران از جستجوی این واژه کلیدی به پیگیری تصاویری متعلق به هستند.


همچنین ارزیابی کنید که محتواهای دارای رتبه های برتر در نتایج جستجو چه چیزی را به کاربرانشان ارائه کرده اند. سپس اندیشه کنید که چگونه می توان محتوایی زیاد ارزشمند تر از آنها در وب سایتتان منتشر کنید.


انتشار محتوای پیوسته و با کیفیت مایه کسب رتبه های بهتر در نتایج جستجو شده و مهم تر از همه کاربران به برند شما اعتماد اکثریت خواهند کرد. قبل از انجام کل این کارها بایستی آغاز اهداف تارنما را مشخص کرده الی برنامه سئو مناسبی را طراحی کنید.


مقایسه سئو درونی و سئو خارجی

سئو را می تاب به دو سرنوشت سئو درونی و سئو خارجی بخش کرد.


سئو داخلی بر روی فاکتورهایی از رتبه بندی گوگل متمرکز است که آشکارا به چگونگی صفحه باره عقیده برای بهینه سازی وابسته است. مانند هدینگ ها، درونمایه و ساختار صفحه.


سئو بیگانه بر روی فاکتورهایی متمرکز است که گوگل در بیرون از سایت شما به آن توجه می کند. این فاکتورها به سایر منابع مثل شبکه های اجتماعی، تارنگار های پرکار در گویه کاری شما و پیشینه فرد جستجو کننده وابسته است.


این دو تقسیم بندی سئو متفاوت از یکدیگر هستند، ولی الزاما می بایست در هر دو زیاد خوب عمل کرد. برای فهم بهتر این ماجرا مثالی را خدمتتان پهنا می کنیم.


تصور کنید که شما صاحب منزل ای با یک باغچه در رو به روی آن هستید و یک مسیر نیز از درب بیرونی منزل لغایت خود خانه وجود دارد که از این باغچه می گذرد. دو سناریو پایین را در عقیده بگیرید.


سناریو اول: داخل منزل شما به شیوه عجب انگیزی تمیز بوده اما حیاط آن زیاد شلوغ و کثیف است. چیزی که در این سناریو رخداد می افتاد این است که با هستی داشتن تمیز ترین خانه از داخل، ولی به انگیزه کثیف بودن بیرون آن، کسی وارد این خانه نمی گردد.


این نمونه همانند عدم اتمام سئو و بهینه سازی بیگانه سایت است. چه بسا سایت شما درونمایه و ظاهر زیاد خوبی داشته باشد، اما به نوع ایست که هیچ کس اعتباری برای آن قائل نمی گردد. کسی وبسایت پر محتوای شما را نمی بیند چرا که ترافیکی کسب نمی کنید.


سناریو دوم: حیاط منزل زیاد تمیز، ولی داخل خانه پر از هرج و مرج و شلوغی است.


حال شرایط را بالعکس کنید. باغچه شما بسیار تمیز و زیباست و کسان زیادی را به سمت آن جلب می کند. اما درون خانه مثل یک ناحیه جنگ زده است و بازدیدکنندگان پس از چند ثانیه کوتاهی آن را ترک می کنند.


هنگامی که کاربری درست پس از ورود به یکتا از صفحات سایت آن را ترک کند، گوگل آن را به منزله فرار کاربر می داند. هر چه میزان این گریز (بانس ریت) بیشتر باشد (تعداد کاربرانی که به سرعت و بعد از دیدن تنها یک صفحه از سایت آن را ترک می کنند)، گوگل رتبه پایین تری به آن صفحه خواهد داد.


به همین دلیل است که اتمام سئو درونی و سئو بیگانه به به اتفاق یکدیگر ضروریست.


اهداف تارنما خویش را بشناسید

هر وب سایتی با دیگری متفاوت بوده و از این رو وبمستر سایت بایستی اهداف تجاری آن را درک کند. درک این اهداف به شما کمک می کند لغایت گستره های مهم در سئو را مشخص کرده و برای خود معیارهایی تعریف کنید. همچنین این کار به شما دستور می دهد الی به عنوان سئوکار معیار های قابل ارزیابی به روسای خویش ارائه دهید.


پارامترهای شما برای اندازه گیری میزان کامیابی در سئو کدامند؟ شما بایستی دائم این پارامترها را یادداشت کنید. پارامترهای رایج در این باره عبارتند از:


مقدار فروش

تعداد دانلود

تعداد ثبت نام در خبرنامه ایمیلی

ثبت فرم های تماس

تماس های تلفنی

شاید برای شما جالب توجه بوده باشد که رتبه تارنما و شدامد آن در این فهرست پیمان نداشتند. بایست پهنا نماییم که این کار با اخطار انجام شده است. اما شاید شما در اینجا بگویید که "من در اینجا هستم لغایت با یادگیری سئو به افزایش رتبه و ترافیک سایتم کمک کنم، اما شما می گویید که اینها اهداف مهمی نیستند؟!"


اتفاقا شما صحیح شنیده اید. سئو موجب افزایش رتبه تارنما و برآیند اینکه آن کسب شدامد بیشتر برای آن می گردد. اما نکته اینجاست که رتبه و ترافیک آخر ماجرا نیست. اگر با وجود رتبه خوب، کسی بر روی سایت شما کلیک نکند، این رتبه هوده ای نخواهد داشت. در ضمن اگر با وجود شدامد بالا، کسی از فروشگاه اینترنتی شما خرید نکند، این شدامد نیز ارزشی نخواهد داشت.


به عنوان مثال شما کدام یک از سناریوهای ذیل را می پسندید؟


1000 بازدید ماهانه از وب سایت و 3 خرید اینترنتی از آن

300 بازدید ماهانه از تارنما و 40 خرید اینترنتی از آن

اگر قصد شما استفاده از سئو برای شدامد بیشتر با هدف فروش بالاتر باشد، مطمئنا شما دومین سناریو را برگزیدن می کنید. پیش از آغاز سئو اهداف تجاری خود را مشخص کرده و سپس از سئو برای رسیدن به آنها کاربرد کنید.

بازاریابی سئو چیست

برنامه ریزی و رسیدن به اهدافمان یگانه از مهمترین کارهایمان به عنوان سئوکار است. ما در مطلب اهداف سئو، مهترین مواردی که می توانید از آنها به عنوان سرلوحه خود کاربرد کنید اسم دستگیر ایم.


این راهنما به شما کمک می کند تا در سئو بیشتر به دیتا ها تکیه کنید. به جای اقدامات مفصل بدون فکر در سئو، بهتر است که اقدامات کمتر، اما هوشمندانه تری اتمام دهید.

نسخه دیگری از مرورگر مایکروسافت در راه است؟

به‌نظر می‌رسد که مرورگر اینترنتی مایکروسافت اج به‌زودی به محیط و پلت‌فرم سیستم عامل لینوکس نیز قدم خواهد گذاشت.

نسخه دیگری از مرورگر مایکروسافت در راه است؟

به گزارش ایسنا، این روزها که جدال میان مرورگرهای اینترنتی از هر زمان دیگری بیش‌تر و پررنگ‌تر شده است، مایکروسافت به عنوان شرکت توسعه دهنده مرورگر اینترنتی مایکروسافت اج (Microsoft Edge) به تازگی اعلام کرده است که قابلیت جدیدی را به پلت‌فرم سیستم عامل لینوکس اضافه خواهد کرد تا کاربران رایانه‌های مبتنی بر این سیستم عامل نیز بتوانند به سادگی از خدمات ، قابلیت و امکانات جدید و پیشرفته آن بهره‌مند شوند.

مایکروسافت اج (Microsoft Edge) یکی از مرورگرهای اینترنتی است که خیلی زود مورد محبوبیت و استقبال بی نظیر کاربران رایانه و موبایل قرار گرفت و توانست با رقبای قدرتمند خود همچون گوگل کروم و فایرفاکس موزیلا به رقابت بپردازد.

بر اساس گزارش وب سایت زد دی نت، حالا در شبکه اجتماعی ردیت (Reddit) کارشناسان از احتمال قوی ارائه و انتشار نسخه لینوکس این مرورگر اینترنتی محبوب و پرطرفدار سخن گفته‌اند.

چندی پیش بود که اخباری مبنی بر موفقیت آن در فضای مجازی منتشر و اعلام شد که تعداد دفعات دانلود آن از بیش از ۵ میلیون بار نیز عبور کرده و به زودی مرز ۱۰ میلیون بار دانلود را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

نسخه موبایل مرورگر مایکروسافت اج در اواخر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی بود که منتشر شد و قابلیت و ویژگی‌های جدیدی را برای استفاده بهتر و بیش‌تر کاربران ارائه می‌داد. یکی از مهمترین قابلیت‌های آن به‌طور قطع همگام‌سازی رایانه ویندوزی و موبایل کاربران بود و این بدان معناست که کاربران می‌توانند ادامه وب‌گردی‌های خود را برروی رایانه یا بالعکس انجام دهند.

منبع:

https://www.alef.ir/news/3980325031.html

جزئیات و قابلیت‌های گوشی پیکسل ۴/ کنترل توسط حرکات دست


مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،    3980325033

شرکت گوگل در نظر دارد پاییز امسال نسل جدید گوشی هوشمند پیکسل را با نام پیکسل ۴ معرفی کند. اسمارتفونی که مشخصات قابل توجهی خواهد داشت و اخیرا نیز تصویر رندر شده آن توسط گوگل فاش شد.

جزئیات و قابلیت‌های گوشی پیکسل ۴/ کنترل توسط حرکات دست

سرویس فناوری الف - تاکنون شایعات مختلفی درباره پیکسل 4 منتشر شده که هر یک به ویژگی خاص این اسمارتفون اشاره می کند. گوگل در نظر دارد سال جاری دو مدل پیکسل 4 معرفی کند که یکی از آنها نسخه استاندارد و دیگری نسخه ایکس ال است. در این بین به تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می دهد باید شاهد معرفی قابلیت فوق العاده و بی نظیری در پیکسل 4 گوگل باشیم.

قابلیتی که کنترل حرکت دست خواهد بود و به افراد اجازه می دهد بدون لمس نمایشگر دستگاه از دور به کنترل گوشی هوشمند موردنظر بپردازند. پیش از این ال جی در گوشی هوشمند G8 قابلیت مشابهی را به کار گرفته اما این ویژگی محدودیت داشته و چندان گسترده نیست.

حال گوگل می خواهد در پیکسل 4 به گسترش قابلیت پرداخته و آن را به یک ویژگی جذاب تر تبدیل کند. اما در این بین پرسشی مطرح می شود که گوگل چگونه چنین چیزی را محقق خواهد کرد. این کار با کمک چیپ رادار سولی ممکن می شود و قرار است درون پیکسل 4 تعبیه شود.

پیش از این در کنفرانس Google I/O 2015 بود که پروژه سولی گوگل معرفی شد. پروژه سولی توسط تیم ATAP گوگل توسعه پیدا کرده و به افراد اجازه می دهد تا با حرکات دست خود به کنترل گوشی هوشمند بپردازند. تفاوتی نداشته که دستگاه شما تبلت، ساعت هوشمند یا گوشی هوشمند است، با وجود چیپ رادار سولی شما می توانید این قابلیت را روی هر گجت هوشمندی داشته باشید.

چیپ رادار سولی نوعی سنسور حرکتی تلقی می شود که امر کنترل حرکت دست را بر روی دستگاه محقق می کند. مشخص نیست گوگل چه استفاده ای از چیپ سولی در پیکسل 4 خواهد کرد و این احتمال وجود دارد برای پشتیبانی ژست حرکتی تا تعامل حرکتی با دستیارهای صوتی، به کار گرفته شود.

پیش از این گوگل پیش نمایش سولی را به اجرا درآورد که در آن افراد می توانند در اپ نقاشی رنگ موردنظر را برای طراحی انتخاب کنند. در سوی دیگر فرد می تواند به کنترل صوتی دستگاه بپردازد. اما دقیقا پیدا نیست چه استفاده هایی به کمک این چیپ راداری در نظر گرفته شده است.

وب سایت XDA موفق شد در نسخه بتا اندروید کیو به کدهایی دست یابد که قابلیت سنسور هوشیار را نشانه گرفتند. اگر چنین ویژگی را در پیکسل 4 مشاهده کنیم، باید نسل بعدی پیکسل را نه تنها در طراحی و سخت افزار، بلکه در کاربری نیز باید گزینه متحول شده دانست. جزئیات بیشتری در این رابطه وجود ندارد تا به آن پرداخت و می بایست منتظر ماند شرکت گوگل با معرفی نسل جدید گوشی های هوشمند خود جزئیات دقیقی در اختیار قرار دهد.

منبع: 

https://www.alef.ir/news/3980325033.html

استوری اینستاگرام چیست و آموزش و ترفندهای گذاشتن استوری

توسط : مهرداد قدسیدر: اکتبر 04, 20174 دیدگاه

یکی از قابلیت های زیاد جذاب در اپلیکیشن اینستاگرام توانایی گذاشتن استوری در صفحه خود و نمایش آن برای دوستانتان می باشد. استوری های اینستاگرام شامل عکس ها و ویدیوهایی هستند که به طور کلی 24 ساعت عمر داشته و پس از آن ناپدید می شوند. قراردادن استوری در صفحه اینستاگرام، امری زیاد ساده بوده و می توان تنها با چند کلیک ساده به اتمام این عمل اقدام نمود. ولی آنچه مهم است این است که در استوری اینستاگرام یک سری امکانات وجود داشته که با به کارگیری آن ها می توانید استوری خود را ویرایش کرده و استیکر هایی را نیز به آن اضافه نمایید که بسیار کاربردی و پرطرفدار می باشد. در این مطلب قصد داریم لغایت یک آموزش مختصر و مفید درباره استوری اینستاگرام و ترفندهای قابل اعمال در آن را ارائه دهیم تا علاقه مندان به این اپلیکیشن محبوب، بتوانند از همگی ظرفیت های این برنامه، کاربرد ببرند.


استوری اینستاگرام چیست؟

همانطور که اشاره نمودیم، استوری اینستاگرام عبارت است از تصویر و یا ویدیویی چندثانیه ای که کسان برای 24 ساعت آن را منتشر کرده و کسانی که آن ها را تعقیب می کنند، توانایی نگریستن آن را خواهند داشت. بعد از طی این زمان، کسی توانا به نگریستن استوری شما نخواهد بود و سابقه ای از آن نیز در خود اپلیکیشن ثبت نمی شود. تنها پیشینه موجود از استوری گذاشته شده در نگارخانه گوشی ذخیره می گردد و فرد می تواند با مراجعه به پوشه اینستاگرام خود در گالری، استوری هایی که پیشتر در اینستاگرام منتشر کرده است را نگریستن نماید. در مطالب پیشین نیز درباره اینستاگرام و برنامه ها و امکانات جانبی آن، نظیر آنفالویاب ، گفتگو نمودیم که نسبتا با بخت روبرو شده است.


با توجه به محبوبیت روزافزون قابلیت استوری اینستاگرام ، این اپلیکیشن هر روزه امکانات اغلب و خاصیت های جذاب تری را برای آن ارائه می دهد که توانا است کاربران بسیاری را به خود جذب نماید. از آنگونه این خاصیت ها قابلیت استفاده از استیکرها و افکت های گوناگون ویدیو و عکس ها می باشد. در ضمن می طاقت با فونت های متنوع و در زنگ های گوناگون روی استوری خویش یادداشت هایی قرار دهید و به این ترتیب آن ها را جذاب تر نمایید. به تازگی و در پسینیان آپدیت اینستاگرام ، قابلیتی به استوری اینستاگرام اضافه شده است که به وسیله آن قادر خواهید بود روی استوری های خود ، نظرسنجی ارائه دهید و از افرادی که استوری شما را می بینند، سوالی را درباره آن بپرسید و در نهایت با استفاده از آمار ارائه شده، پذیرش ها را آنالیز نمایید.


همچنین بخوانید پلیس فتا اخطار داد: دزدی اطلاعات با ترفند به کارگیری وای فای رایگان



استوری اینستاگرام

با به کارگیری قابلیت بومرنگ در استوری می طاقت به ثبت تصاویر با توانایی تکرار پرداخت


آموزش گذاشتن استوری اینستاگرام

قراردادن استوری اینستاگرام امری زیاد ساده بوده و تنها با انجام چند مرحله ساده قابل سپریدن است. برای این قصد کافی است، اپلیکیشن اینستاگرام خویش را باز کرده و سپس در بالای صفحه Home و در کادر مربوط به استوری ها که با عبارت Stories نمایش داده شده است، روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید.با سپریدن این عمل دوربین گوشی شما شروع به پیشه کرده و متعلق به بعد با لمس دکمه سفید رنگ در ذیل صفحه قادر خواهید بود تا نخستین استوری خویش را ثبت و در اینستاگرام منتشر کنید. ولی در این صفحه شماری از امکانات قابل مشاهده هستند که در پیوسته هر کدام از این امکانات را با یکدیگر بررسی خواهیم نمود.


نوع استوری اینستاگرام

در صفحه ای که دوربین به نمایش در آمده و چشم براه دریافت دستور ثبت تصویر از شماست، در ذیل دکمه ثبت سفید رنگ، چند گزینه به چشم می خورد که به طور قبل فرض، حالت استوری روی گزینه Normal پیمان دارد. اگر انگشت خود را به سمت چپ یا راست بکشیم، این حالات تغییر کرده و می طاقت گونه ها مختلفی از استوری را به ثبت رساند. نخستین گزینه، گزینه Live می باشد که با به کارگیری آن قادرید یک استوری را به چهره لایو ضبط کرده و در اینستاگرام خود قرار دهید. توجه داشته باشید که در حالت استوری لایو ، به محض کلیک روی گزینه ضبط، تصویر شما در سرنوشت استوری اینستاگرام قرار خواهد گرفت و برای دیگر دنبال کنندگان شما قابل تماشا می باشد. برای توقف در استوری لایو، باید گزینه توقف لایو را لمس کرده تا به حالت عادی برگردید.


در صورت برگزیدن گزینه نرمال، با لمس یک بار روی دکمه شروع، یک عکس گرفته شده و به عنوان استوری اینستاگرام شما پیمان خواهد گرفت و با نگه داشتن انگشت خویش روی دکمه، می توانید به ضبط یک ویدیو پرداخته و آن را به عنوان استوری در اینستاگرام خویش قرار دهید. گزینه بعدی حالت بومرنگ یا Boomrang بوده که از طریق آن می تاب به ضبط استوری با توانایی تکرار نامحدود پرداخت. این گزینه نیز یگانه از قابلیت های پرطرفدار استوری اینستاگرام بوده و محبوبیت ویژه ای نزد کاربران اینستاگرام دارد. اما گزینه بعدی Rewind می باشد که به ضبط یک ویدیو به چهره نرمال و پخش آن به چهره وارونه و از خاتمه به پیش درآمد می پردازد. در واپسین،انجام هم گزینه Hands-free هستی دارد که از طریق آن می طاقت فقط با لمس یک بار گزینه ضبط، به ضبط یک ویدیو پرداخت و نیازی به نگه داشتن انگشت خویش روی گزینه نخواهد بود.


همچنین بخوانید سایر از قابلیت های زیاد محبوب در استوری اینستاگرام ، توانایی قرار دادن استیکرهای گوناگون در هنگام ثبت تصویر و یا ویدیو می باشد. برای این منظور بس است از گزینه همانند به یک صورتک در قسمت زیر سمت راست تصویر بهره‌گیری نمود. با برگزیدن این گزینه تعدادی از استیکرهای گوناگون برای شما به نمایش درخواهد آمد که با استفاده از آن می توانید افکت ها و استیکرهای متنوعی را روی عکس ها خود پیمان دیتا و سپس اقدام به انتشار آن ها نمایید.


استوری اینستاگرام

اب استفاده از استیکرهای اینستاگرام می توانید به استوری اینستاگرام خویش جلوه ای جذاب تر ببخشید

مدیریت شبکه های اجتماعی با آژانس دیجیتال مارکتینگ آوش تک

تنظیمات استوری اینستاگرام

در بالای صفحه و در سمت چپ نیز گزینه تنظیمات را نگریستن می نماییم که شامل گزینه های متنوعی در رابطه با استوری باره عقیده شما می باشد. از آنگونه این امکانات می طاقت به امکان نهان کردن استوری ضبط شده از افرادی ویژه با استفاده از گزینه Hide Story From و برگزیدن کسان مورد نظر می باشد. وانگهی با استفاده از قسمت Allow Message Replies می تاب دستور عدل که افراد مختلف بتوانند از روی استوری شما کامنت بگذارند و یا خیر. همچنین اگر گزینه Save Shared Photos and Videos را پرکار نماییم می نا یک نسخه از استوری های منتشر شده را در تلفن همراه خود نیز ذخیره رو کرد تا دائم یک پیشینه از استوری های اینستاگرام خودمان داشته باشیم.

۸ توانایی کمتر شناخته شده دستیار هوشمند گوگل


گروه فناوری الف،    3980429060

دستیار هوشمند گوگل دارای توانایی‌های بی‌نظیری در برقراری ارتباط است اما بسیاری از کاربران با همه توانایی‌های آن آشنا نیستند.

۸ توانایی کمتر شناخته شده دستیار هوشمند گوگل
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: امروزه شرکت‌های بزرگ فناوری در جهان برای ارائه خدمات هرچه بهتر و بیشتر به کاربران خود از دستیار‌های هوشمند که عموما هماهنگی بسیار زیادی با فرامین صوتی دارند، استفاده می‌کنند. گستردگی کمی و کیفی خدمات دستیار‌های هوشمند تا حدی است که تعداد بسیار زیادی از کاربران از آن‌ها اطلاع ندارند و بدون شک با آگاهی از این قابلیت‌ها می‌توانند کارهای روزانه خود را ساده‌تر از گذشته انجام دهند.

 

اگر شما صاحب دستگاهی از شرکت اپل هستید می‌توانید از دستیار هوشمند سیری، در آمازون از الکسا، در سامسونگ از بیکسبی، در مایکروسافت از کورتانا و در تمام محصولات مجهز به سیستم عامل اندروید و سیستم‌های خانگی گوگل از دستیار صوتی گوگل استفاده کنید.  فعال کردن هر کدام از دستیارهای هوشمند مذکور در دستگاه مورد استفاده کاربر می‌تواند قابلیت‌های زیادی را به گوشی هوشمند و یا تبلت وی اضافه کند.

با توجه به همکاری تعداد بسیار زیادی از شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه در جهان با شرکت گوگل، سیستم عامل طراحی شده از سوی مهندسان گوگل یا همان سیستم عامل اندروید گسترده‌ترین بازار مصرف و بیشترین تعداد کاربران را در جهان دارد. میلیون‌ها کاربر گوشی‌های مجهز به اندروید در استفاده‌‎های روزمره خود از ویژگی‌های دستیار هوشمند صوتی گوگل بهره می‎‌برند. در واقع دستیار صوتی گوگل خود به ابزاری برای برقراری  ارتباط صوتی و انجام تمامی درخواست‌های کاربر تبدیل شده است. به عنوان مثال کاربران می‌توانند از طریق این دستیار هوشمند به خرید از فروشگاه‌های مجازی بپردازند و یا معنای کلمه‌ای خاص را در گوگل جستجو کنند.

مطمئنا تمامی کاربران اندروید از همه قابلیت‌های دستیار گوگل استفاده نمی‌‌کنند و مهم‌ترین علت این عدم استفاده، کمبود آگاهی و ندانستن مزیت‌ها و توانایی‌های این دستیار است. در ادامه این گزارش می‌خواهیم ۸ عدد از قابلیت‌های دستیار هوشمند گوگل که ممکن است تعداد زیادی از کاربران از آن آگاهی نداشته باشند را معرفی کنیم:

اولین گام در استفاده از دستیار صوتی گوگل، فعال کردن این فناوری در گوشی یا تبلت است. کاربران می‌توانند با لمس دکمه خانه-Home روی نمایشگر دستگاه و یا گفتن کلمه Ok Google به دستیار صوتی گوگل دسترسی پیدا کنند. اگر شما صاحب سیستم خانگی گوگل هستید برای استفاده از مزیت‌های دستیار صوتی گوگل کافی است دستگاه خود را روشن کنید.

۸ توانایی دستیار هوشمند گوگل که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید +تصاویر

 آیا می‌توان از عبارت دیگری برای برقراری ارتباط با دستیار گوگل استفاده کرد؟

اگر قصد دارید به جای گفتن Ok Google از جمله یا کلمه‌ای دیگر برای ایجاد ارتباط با دستیار صوتی گوگل استفاده کنید، می‌توانید جمله Hey Google را به کار ببرید. در حال حاضر دستیار هوشمند گوگل تنها با همین دو جمله هماهنگ است ولی ممکن است در آینده توانایی‌های آن افزایش یافته و حتی با گفتن اسم‌هایی معین با کاربران ارتباط برقرار کند.

۸ توانایی دستیار هوشمند گوگل که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید +تصاویر

۱- دستیار هوشمند گوگل شما را سرگرم می‌کند

اگر اهل بازی‌های رایانه‌ای هستید و یا به دنبال راه‌حلی مناسب برای پر کردن زمان‌های کوتاه بیکاری خود می‌گردید، دستیار صوتی گوگل چاره‌ای مناسب برای آن دارد؛ این دستیار به شکلی حرفه‌ای شما را با بازی‌های چالشی درگیر می‌کند. سرگرمی با دستیار صوتی گوگل تنها به بازی محدود نمی‌شود و ممکن است مربوط به گوش دادن به یک داستان خنده‌دار یا تماشای ویدئویی کمدی باشد.

۸ توانایی دستیار هوشمند گوگل که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید +تصاویر

۲-بهترین مسیر رسیدن به منزلتان را پیدا کنید

دستیار صوتی گوگل دارای کاربردهای وسیعی است که به کارگیری آن در جستجوی مکانی و یافتن مسیر مناسب برای رسیدن به مقصد مورد نظر یکی از آن‌ها است. اگر کاربر موقعیت مکانی خانه خود را در سرویس نقشه گوگل-Google Map مشخص کرده باشد، می‌تواند تنها با گفتن جمله Get me home و ارتباط با دستیار صوتی گوگل بهترین مسیر برای دسترسی به منزل خود را روی نقشه مشاهده کند.

کاربر همچنین می‌تواند ضمن ارتباط با دستیار صوتی گوگل در Google Map  از این دستیار هوشمند درخواست کند تا وضعیت ترافیک و اطلاعاتی نظیر خرابی راه را نشان دهد.

۸ توانایی دستیار هوشمند گوگل که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید +تصاویر

۳-فهرست خرید خود را آماده کنید

همانطور که از نام دستیار صوتی گوگل مشخص است، این فناوری برای یاری کاربران طراحی شده است. نوشتن یک فهرست در هنگام خرید به شما کمک می‌کند تا هیچ چیز را از قلم نیندازید؛ از همین رو دستیار صوتی گوگل فهرست خرید شما را با صدای خودتان درست کرده و ارائه می‌دهد. با دستیار هوشمند گوگل دیگر نیازی به تایپ کردن و نوشتن موارد مورد نیاز خود در هنگام خرید ندارید.

گوگل فهرست خرید کاربر را در حساب کاربری از پیش تعیین شده ذخیره می‌کند تا در صورت نیاز در آینده نیز کاربر به راحتی به آن دسترسی پیدا کرده و موارد ثبت شده را مشاهده کند.

۸ توانایی دستیار هوشمند گوگل که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید +تصاویر

۴-جدیدترین خبرهای روز را بشنوید

امروزه بیشتر کاربران در سراسر جهان فرصت پیگیری و مطالعه مهم‌ترین خبرها، داستان‌های جنایی و توییت‌های جنجالی را ندارند. دستیار صوتی گوگل اطلاع از پربازدیدترین عناوین خبری را بسیار ساده کرده است. اگر پس از ورود به سرویس دستیار هوشمند گوگل در دستگاه خود، جمله Play The News را بگویید، دستیار گوگل خبرهای منابع مختلف خبری را می‌خواند. کاربر می‌تواند هر زمان که بخواهد خواندن خبرها را به طور کامل و یا تنها برای لحظاتی متوقف کند.

۸ توانایی دستیار هوشمند گوگل که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید +تصاویر

۵-خانه هوشمند خود را کنترل کنید

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاقه خاصی به مدرن سازی خانه خود دارید و به جای استفاده از وسایل ساده به فکر استفاده از وسایل الکترونیکی هوشمند در منزل خود هستید، دستیار صوتی گوگل، دستیاری مناسب و مفید برای شما است. کنترل پرده‌ها، تنظیم میزان نور و یا روشن و خاموش کردن لامپ‌ها و بسیاری از وسایل هوشمند دیگر تنها با صدا قابل کنترل هستند.

برای هماهنگ سازی دستیار صوتی گوگل با وسایل خانه خود تنها کافی است به قسمت تنظیمات این سرویس رفته و دستگاه خود را به دستیار گوگل معرفی کنید.

۸ توانایی دستیار هوشمند گوگل که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید +تصاویر

۶-تبدیل واحد پولی و اندازه‌گیری مقیاس‌ها

ممکن است در طول‌ روز بارها نیاز به تبدیل یک واحد پولی یا اندازه‌گیری بر اساس واحد مورد نظر خود را داشته باشید؛ این کار را با خیال راحت به دستیار صوتی گوگل بسپارید. دستیار صوتی گوگل تمامی محاسبات را برای شما انجام داده و پاسخ‌ها را می‌خواند. این ویژگی در سرویس ترجمه گوگل-google translate نیز فعال است. مثلا اگر کاربر کلمه سلام را به زبان انگلیسی بیان کند و پس از آن، از دستیار گوگل بخواهد مشابه این واژه در زبان سوئدی را بیان کند، مترجم گوگل فورا این درخواست را انجام می‌دهد.

۸ توانایی دستیار هوشمند گوگل که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید +تصاویر

۷-رد خودکار تماس یا عدم اعلام هشدار تماس

بعد از یک روز کار طولانی همه دوست دارند مدت زمانی را به استراحت کردن اختصاص دهند ولی درست در زمانی که در اوج خستگی هستید ناگهان گوشی شما زنگ خورده و پس از پاسخ دادن متوجه می‌شوید، تماس از سوی یک شرکت تبلیغاتی یا یک اداره مخابراتی برای معرفی سرویس‌های جدید این شرکت صورت گرفته شده است. مطمئنا چنین تماس‌هایی بسیار آزار دهنده هستند.

حال گوگل به قابلیتی مجهز شده است که چنین تماس‌هایی را از طریق دستیار خود شناسایی و به صورت خودکار رد یا صدای زنگ گوشی را قطع می‌کند. البته این ویژگی هنوز با تعداد محدودی از گوشی‌ها هماهنگی دارد. به عنوان مثال Google Pixel 3 و Pixel 3 XL از جمله گوشی‌هایی هستند که از این قابلیت برخوردارند.

۸ توانایی دستیار هوشمند گوگل که ممکن است از آن اطلاع نداشته باشید +تصاویر

۸-قرار ملاقات‌ها و پست‌های الکترونیکی را بررسی کنید

دستیار هوشمند گوگل با سایر سرویس‌های این غول فناوری آمریکایی هماهنگی کاملی دارد، سرویس‌هایی مانند Gmail و Google Drive از جمله این موارد هستند. دستیار صوتی گوگل نامه‌های الکترونیکی جدید و یا حتی قدیمی را برای کاربر ‌می‌خواند و اطلاعات آن را یادآوری می‌کند. این دستیار حتی برنامه روزانه، ماهانه و حتی سالیانه را تنظیم می‌کند.

با دستیار صونی گوگل به تمامی اطلاعاتی که در زمان‌های ضروری به صورت فوری نوشته و یا ضبط کرده‌اید، دسترسی دارید و دیگر لازم نیست مدت زمان زیادی در میان متون ذخیره در گوشی یا ایمیل خود دنبال آن بگردید.

منبع:

https://www.alef.ir/news/3980429060.html