اخبار تکنولوژی 16

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 16

معرفی تکنولوژی

سئو چیست؟ معنای SEO به زبان ساده

اگر شما درک اولیه ای از سئو داشته و از انگیزه ها اهمیت آن آگاهید می توانید بی خیال این تقدیر شده و به قسمت دوم بروید. با این وجود رهنمود می کنیم که دست کم تقسیم دستورکار های سئو از دید گوگل و بینگ را در میانه ها این مطلب از دست ندهید.


برای شروع پیشنهاد می نماییم که ویدئوی پایین را مشاهده کنید:


PlayPlay

Seek



02:24

Current time02:52

Toggle Mute

Volume


Toggle Fullscreen

برای بقیه کسان این سرنوشت می تواند پای بست، فهم آنها نسبت به مسئله سئو را شکل دیتا و اعتماد به نفسی در آنها برای یادگیری مابقی قسمت ها برپایی نماید.


دسترسی سریع:


سئو چیست؟

مبانی موتورهای جستجو

چرا سئو مهم است؟

آیا من احتیاج به استخدام کارآزموده سئو، مشاور یا آژانس سئو دارم؟

سئو کلاه سفید در مساوی سئو کلاه سیاه

موتورهای جستجو اهداف مشترکی با صنعت سئو دارند

براورده کردن احتیاج کاربران

مقایسه سئو درونی و سئو خارجی

اهداف وب سایت خود را بشناسید

سئو چیست؟

سئو اقتباس از واژه SEO (مخفف عبارت Search Engine Optimization) راهکاریست در جهت افزایش کمیت و کیفیت شدامد وب سایت با استفاده از نمایش وب سایت شما در نتایج طبیعی جستجو.


سئو چیست؟

برخلاف ظاهر ماجرا که سئو را برای موتورهای جستجو نشان می دهد، اما به راستی سئو اغلب با کاربران تارنما در ارتباط است. چرا که خویش موتورهای جستجو نیز به کاربران خود وابسته هستند. سئو در حالت کلی در ارتباط با چیزهاییست که کسان در موتورهای جستجو به تعقیب آن هستند، استجابت هایی که به پیگیری آن می گردند، کلماتی که برای جستجو از آن کاربرد می کنند و همینطور محتوایی که سررسید خویش را برای آن صرف می کنند. آگاهانیدن از پذیرش این پرسش ها مایه بستگی شما با کاربرانی شده که از اینترنت برای یافتن استجابت به پرسش هایشان بهره‌گیری می کنند.


آگاهی از خواسته های کاربران در یک سمت و ارائه پاسخی درست به این خواسته ها در شکلی قابل نگریستن و فهم برای موتورهای جستجو از سمت دیگر، دو روی سکه سئو است.


مبانی موتورهای جستجو

موتورهای جستجو به مانند ماشین های پاسخگویی هستند. آنها در بین میلیارد ها درونمایه به جستجو پرداخته و با ارزیابی هزاران فاکتور تشخیص می هند که کدام درونمایه بیشترین نزدیکی را به پذیرش سوال شما دارد.


موتورهای جستجو تمام این کارها را آغاز به واسطه کشف و فهرست بندی درونمایه تحت عنوان سنجیدگی و ایندکس انجام می دهند. سپس این نتایج را تحت فرایند دیگری با اسم رتبه بندی، برای کاربران مرتب می کنند. ما در سرنوشت دوم این راهنما به توصیف بیشتر عملیات های پایش، ایندکس و رتبه بندی می پردازیم.


کدام نتایج جستجو، ارگانیک یا طبیعی هستند؟

نتایج ارگانیک جستجو آنهایی هستند که در نشان سئو برپایی شده و فقط با خرج کردن در سیستم تبلیغاتی گوگل نمایش دیتا نشده اند. معرفی نتایج ارگانیک از نتایج تبلیغاتی بسیار راحت است. نتایج تبلیغاتی حائز برچسب Ad در ساحل خود هستند. اما امروزه با هستی دگرگونی ها در روش های جستجو، چگونه می توان نتایج ارگانیک را از بقیه جداسازی کرد؟


امروزه نتایج جستجو (با اسم صحیح SERP) شامل ترکیبی از تبلیغات و نتایج ارگانیک پرکار تریست. از نمونه نتایج طبیعی جستجو پرکار می طاقت به تقسیم هایی با عنوان Answr Box، People Also Ask، اسلاید تصاویر، و بسیاری از دیگر موارد اشاره کرد. این ویژگی ها با پروا به چیزی که کاربران به پیگیری آن هستند در حال ارتقا و تغییر هستند.


به عنوان نمونه اگر عبارت "آب و هوای تهران" را در گوگل جستجو کنید، با نتیجه ای در رأس صفحه مواجه خواهید شد که به قبل بینی آب و هوای تهران در چند روزه آینده پرداخته است. به عنوان مثالی دیگر، اگر شما عبارت "پیتزا تهران" را جستجو کنید، سه فست فودی که ارائه کننده پیتزا در طهران هستند را نگریستن می کنید.


این که موتورهای جستجو برای درامدزایی از تبلیغات کاربرد می کنند چیز طبیعیست. قصد آنها ارائه پاسخ های بهتر به کاربران، بازگشت آنها به موتورهای جستجو در آینده و صرف سررسید بیشتر کاربران در نتایج جستجو است.


برحی از امکانات گوگل مشابه featured snippets یا related questions تحت کارایی سئو می توانند باشند. در عین حال برخی سایر از این ویژگی ها تحت کارایی سئو نیستند. به عنوان نمونه دیتا های گرفته شده از تارنما هایی همانند Wikipedia، WebMD و IMDB به خاطر اعتبار بالای این منابع است.


چرا سئو مهم است؟

با اینکه تبلیغات، شبکه های اجتماعی و سایر پلتفرم ها می توانند در ایجاد شدامد برای وب سایت موثر باشند، اما منبع اصلی شدامد سایت ها موتورهای جستجو هستند.


نتایج طبیعی درصد بیشتری از ترافیک را به صورت معمول کسب می کنند. به عنوان مثال بر پایه تحقیات انجام شده تنها 2.8% کاربران آمریکایی بر روی تبلیغات گوگل کلیک می کنند. به طور خلاصه سئو فرصت کسب شدامد 20 برابری نسبت به تبلیغات کلیکی در موبایل و گوگل برپایی می کند.


سئو یکتا از فقط شیوه های بازاریابیست که در صورت پیاده سازی صحیح، کارایی آن در طول زمان افزایش نیز می یابد. چنانچه شما حائز محتوایی در وب سایت باشید که مستحق کسب رتبه باشد، ترافیک کسب شده از این محتوا در طول زمان افزایش نیز پیدا خواهد کرد، در حالی که تبلیغات برای اعمال شدن نیاز به صرف هزینه و شارژ کردن حساب دارد.


موتورهای جستجو در حال هوشمند تر شدن هستند، ولی در همان سان دربایستن به کمک ما نیز دارند. بهینه سازی وب سایت به موتورهای جستجو کمک می کند الی اطلاعات محتوای سایت را به چهره بهتری درک کنند و از این رو محتوای تارنما به طور مناسبی ایندکس شده و در نتایج جستجو به نمایش در بیایند.


آیا من بیچارگی به استخدام متخصص سئو، مشاور یا آژانس سئو دارم؟

بسته به علاقه شما به یادگیری و پیچیدگی تارنما می توانید برخی از مبانی سئو را خویش نیز در آن پیاده سازی نمایید. شاید هم به این نتیجه برسید که کمک گرفتن از یک متخصص می تواند گزینه زیاد بهتری باشد. هر دو طریق خوب است.


اگر در خاتمه تصمیم به استخدام متخصص سئو گرفتید، دقت داشته باشید که ارائه دهندگان خدمات سئو، حائز کیفیت کاری متفاوتی هستند. شناخت نحوه گزینش یک کمپانی سئو می تواند مایه ذخیره سررسید و منابع مالی شما شود، چرا که تکنیک های اشتباه سئو گزند های جبران ناپذیری به سایت شما خواهند زد.


سئو کلاه سفید در برابر سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سفید به تکنیک هایی اطلاق می شود که دربرگیرنده استراتژی ها و راهکارهاییست که از قوانین موتورهای جستجو اطاعت می کنند. تمرکز اصلی این راهکارها، ارائه محتوایی ارزشمند به کاربران است.


مقایسه سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه به تکنیک هایی اطلاق می شود که کوشش در فریب موتورهای جسنجو دارند. با اینکه شدنی است سئو کلاه سیاه مایه افزایش رتبه سایت گردد اما، ریسک پنالتی شدن و خارج شدن از نتایج جستجو را افزایش می دهد. تارنما های پنالتی شده به مشابه شرکت های ورشکسته هستند. این سوژه نیز دلیلی برای دقت اغلب در هنگام برگزیدن کارآزموده سئو می باشد.


موتورهای جستجو اهداف مشترکی با صنعت سئو دارند

موتورهای جستجو علاقه مند به کمک کردن به شما در رسیدن به موفقیت هستند. حتی گوگل دارای راهنمای ابتدایی سئو برای اخیر واردها است. همچنین آنها از کوشش های جامعه سئوکاران حمایت نیز می کنند. کنفرانس های دیجیتال مارکتینگ مانند Unbounce، SearchLove و MozCon هواره مهندسین و نمایندگان موتورهای جستجو را به سمت خویش جذب می کند.


گوگل به وبمسترها و متخصصین سئو از طریق فروم Webmaster Central Help کمک می کند. متاسفانه بینگ فروم وبسمترهای خود را در سنه 2014 متوقف کرده است.


با اینکه دستورالعمل وبمسترها در موتورهای جستجو با یگدیگر متفاوت هستند، ولی قوانین اولیه آنها شبیه به هم است: کوشش در فریب موتورهای جستجو نکنید. در برابر تجربه کاربری نکویی را برای بازدیدکنندگان خویش برپایی نمایید. برای رسیدن به چنین هدفی از اجازه العمل موتورهای جستجو بهره‌گیری کرده و به نیاز کاربران استجابت مناسبی دهید.


دستورالعمل وبمستر گوگل

قوانین بنیادی:

صفحات وب سایت را برای کاربران و نه موتورهای جستجو بسازید.

کاربران خود را فریب ندهید.

از سپریدن ترفندهای غیر معمول با منظور ارتقا رتبه سایت خودداری کنید. برای معرفی این گونه ترفندها پیش از اجرای آنها دائم از خود بپرسید که "آیا انجام این کار به کاربران من کمک می کند؟" یا "در چهره عدم هستی موتورهای جستجو من دست به چنین کاری می زدم؟"

همیشه در اندیشه اتمام کارهایی باشید که موجب خاصتر شدن وب سایت شما، ارزشمند تر شدن و جذاب تر شدن آن می شود.

از چه چیزهایی دوری کنیم؟

تولید محتوای اتوماتیک و ماشینی

لینک سازی غیر طبیعی

ساخت صفحات بدون محتوای اورجینال

مخفی کاری (Cloaking) - نمایش نسخه متفاوتی از صفحه به موتورهای جستجو

مخفی کردن متن و لینک ها

صفحات Doorway - صفحاتی که باهدف کسب رتبه و انتقال کاربران به وب سایتی دیگر ساخته می شوند

دستورالعمل وبمستر بینگ

قوانین بنیادی:

محتوای جامع و جذاب در تارنما منتشر کنید.

عنوان صفحات را واضح و مرتبط بنویسید.

لینک ها به عنوان سیگنالی از محبوبیت محسوب شده و بینگ به وب سایت های حائز لینک های خوب و طبیعی پاداش می دهد.

فعالیت در شبکه های اجتماعی و اشتراک اغلب لینک های وب سایت در آن، در طویل مدت بر روی رتبه تارنما شما تاثیر گذارند.

سرعت بارگذاری تارنما در کنار تجربه کاربری، عامل مهمی محسوب می شوند.

از متن جایگزین برای عکس ها بهره‌گیری کنید تا بینگ بتواند محتوای وب سایت را بهتر درک کند.

از چه چیزهایی اجتناب کنیم؟

محتوای ضعیف، صفحات حائز تبلیغات فراوان یا صفحاتی که تنها با قصد انتقال کاربران به سایر سایت ها ایجاد شده اند.

تاکتیک های بد لینک سازی که فقط با قصد افزایش شمار لینک ها پیاده سازی شده اند.

یو آر ال های تمیز، ریزبین و حائز واژه ها کلیدی یو آر ال های بهتری هستند. پارامترهای متغیر در لینک ها موجب برپایی مشکل محتوای تکراری در تارنما می گردند.

یو آر ال های کوتاه، توصیفی و فقط حائز کاراکترهایی الفبایی همیشه پینشهاد می شوند.

مخفی کردن لینک در قالب جاوا اسکریپت، فلش، سیلورلایت و مانند اینها.

محتوای تکراری

استفاده بی رویه از کلمات کلیدی

مخفی کاری – نمایش دو نسخه متفاوت از صفحه به کاربران و موتورهای جستجو

دستورالعمل نمایش کسب و کارهای محلی در گوگل

اگر سوداگری مورد نظر شما برای سئو یک فروشگاه محلیست یا اینکه برای ارائه خدمات به کاربران نیاز به مراجعت به مکان کاربر می باشد، جز کسب و کارهای قابل لیست در Google My Business تلقی می شود. گوگل برای این گونه کسب و کارهای محلی دارای دستورکار هاییست که در مدیریت آنها بایست از آنها تبعیت کنید.


قوانین بنیادی:

شما برای ثبت کسب و کار در Google My Business بایستی دارای یک آدرس مشخص باشید. مهم نیست که مشتریان به سراغ شما بیایند (مانند آرایشگاه) یا اینکه شما پیمان بر مراجعه به محیط‌ مشتریان داشته باشید (مانند لوله کش ها).

اطلاعات خواسته شده از کسب و کارتان را با راستی-راستگویی درج کنید. اطلاعاتی از قبیل اسم کسب و کار، شماره تلفن، آدرس وب سایت، تقسیم بندی کسب و کار، ساعت های کاری و دیگر موارد.

از چه چیزهایی دوری کنیم؟

درج کسب و کار های غیر واجد شرایط در Google My Business

درج اطلاعات سوداگری به شکل تاب درست همانند کاربرد بی رویه از کلمات کلیدی یا نام مکان در عنوان کسب و کار، یا درج آدرس های جعلی برای کسب و کارها

استفاده از آدرس صندوق پستی های اجاره ای برای کسب و کارها

درج نقدهای جعلی در تقسیم نقد و رسیدگی کسب و کارها یا درج نقد های منفی جعلی برای رقبا

اشتباهات ابتدایی نشات گرفته از درک غلط از راهنمای Google My Business گوگل

آیا سوداگری شما بین المللیست؟

کسب و کارهای محلی به دنبال کسب رتبه در واژه ها کلیدی به شکل "نام خدمات + نام شهر" یا "نام خدمات +  نزدیک  من" هستند. منظور آنها جذب مخاطبین حول فضا فیزیکی خودشان است. با این حال تمام کسب و کارها این نوع عمل نمی کنند. بسیاری از آن ها مخاطبین هدفشان محدود به مکانی ویژه نشده و در سطح جهانی کار و جنبش می کنند. در صورتی که سوداگری شما چنین شکلی دارد، حتما دسته سئو بین المللی در وبلاگ را مطالعه کنید.


براورده کردن نیاز کاربران

به جای لغزش از این قوانین، کوشش کنید که نیازهای کاربران را درک و سپس آنها را براورده کنید. کاربر بعد از جستجوی یک عبارت، احتمالا احتیاج مشخصی دارد. این احتیاج می تواند استجابت به یک سوال، بلیط کنسرت یا تصویری از یک درخت باشد. هر آنچه که هست، محتوای ما بایست احتیاج او را براورده کند.


اگر فردی در گوگل عبارت "بند" را جستجو کند، آیا قصد او بند موسیقیست یا بند کفش؟ وظیفه شما به عنوان یک سئوکار اینست که محتوایی متناسب با احتیاج کاربران برای او جاسازی کرده و با فرمت دلخواه او در تارنما به نمایش بگذارید.


غالب نیازهای کاربران عباتند از:


اطلاعات: جستجو به پیگیری اطلاعات: به عنوان مثال: "بهترین لپ تاپ برای عکاسان کدام است؟"

موقعیت: به عنوان مثال جستجوی وب سایت مشخص مشابه "دیجی کالا"

خرید: جستجو برای خرید چیزی: به عنوان مثال: "خرید لپ تاپ سبک"

شما می توانید با جستجوی کلمه یا عبارت باره نظرتان در گوگل یک فهم اجمالی از احتیاج کاربران را با توجه به آیتم های نمایش دیتا شده در نتایج جستجو کسب کنید. به عنوان نمونه اگر شبکه ای از عکس ها در نتایج جستجو نما شدند، می طاقت تا حدی استحصال کرد که غالب کاربران از جستجوی این واژه کلیدی به پیگیری تصاویری متعلق به هستند.


همچنین ارزیابی کنید که محتواهای دارای رتبه های برتر در نتایج جستجو چه چیزی را به کاربرانشان ارائه کرده اند. سپس اندیشه کنید که چگونه می توان محتوایی زیاد ارزشمند تر از آنها در وب سایتتان منتشر کنید.


انتشار محتوای پیوسته و با کیفیت مایه کسب رتبه های بهتر در نتایج جستجو شده و مهم تر از همه کاربران به برند شما اعتماد اکثریت خواهند کرد. قبل از انجام کل این کارها بایستی آغاز اهداف تارنما را مشخص کرده الی برنامه سئو مناسبی را طراحی کنید.


مقایسه سئو درونی و سئو خارجی

سئو را می تاب به دو سرنوشت سئو درونی و سئو خارجی بخش کرد.


سئو داخلی بر روی فاکتورهایی از رتبه بندی گوگل متمرکز است که آشکارا به چگونگی صفحه باره عقیده برای بهینه سازی وابسته است. مانند هدینگ ها، درونمایه و ساختار صفحه.


سئو بیگانه بر روی فاکتورهایی متمرکز است که گوگل در بیرون از سایت شما به آن توجه می کند. این فاکتورها به سایر منابع مثل شبکه های اجتماعی، تارنگار های پرکار در گویه کاری شما و پیشینه فرد جستجو کننده وابسته است.


این دو تقسیم بندی سئو متفاوت از یکدیگر هستند، ولی الزاما می بایست در هر دو زیاد خوب عمل کرد. برای فهم بهتر این ماجرا مثالی را خدمتتان پهنا می کنیم.


تصور کنید که شما صاحب منزل ای با یک باغچه در رو به روی آن هستید و یک مسیر نیز از درب بیرونی منزل لغایت خود خانه وجود دارد که از این باغچه می گذرد. دو سناریو پایین را در عقیده بگیرید.


سناریو اول: داخل منزل شما به شیوه عجب انگیزی تمیز بوده اما حیاط آن زیاد شلوغ و کثیف است. چیزی که در این سناریو رخداد می افتاد این است که با هستی داشتن تمیز ترین خانه از داخل، ولی به انگیزه کثیف بودن بیرون آن، کسی وارد این خانه نمی گردد.


این نمونه همانند عدم اتمام سئو و بهینه سازی بیگانه سایت است. چه بسا سایت شما درونمایه و ظاهر زیاد خوبی داشته باشد، اما به نوع ایست که هیچ کس اعتباری برای آن قائل نمی گردد. کسی وبسایت پر محتوای شما را نمی بیند چرا که ترافیکی کسب نمی کنید.


سناریو دوم: حیاط منزل زیاد تمیز، ولی داخل خانه پر از هرج و مرج و شلوغی است.


حال شرایط را بالعکس کنید. باغچه شما بسیار تمیز و زیباست و کسان زیادی را به سمت آن جلب می کند. اما درون خانه مثل یک ناحیه جنگ زده است و بازدیدکنندگان پس از چند ثانیه کوتاهی آن را ترک می کنند.


هنگامی که کاربری درست پس از ورود به یکتا از صفحات سایت آن را ترک کند، گوگل آن را به منزله فرار کاربر می داند. هر چه میزان این گریز (بانس ریت) بیشتر باشد (تعداد کاربرانی که به سرعت و بعد از دیدن تنها یک صفحه از سایت آن را ترک می کنند)، گوگل رتبه پایین تری به آن صفحه خواهد داد.


به همین دلیل است که اتمام سئو درونی و سئو بیگانه به به اتفاق یکدیگر ضروریست.


اهداف تارنما خویش را بشناسید

هر وب سایتی با دیگری متفاوت بوده و از این رو وبمستر سایت بایستی اهداف تجاری آن را درک کند. درک این اهداف به شما کمک می کند لغایت گستره های مهم در سئو را مشخص کرده و برای خود معیارهایی تعریف کنید. همچنین این کار به شما دستور می دهد الی به عنوان سئوکار معیار های قابل ارزیابی به روسای خویش ارائه دهید.


پارامترهای شما برای اندازه گیری میزان کامیابی در سئو کدامند؟ شما بایستی دائم این پارامترها را یادداشت کنید. پارامترهای رایج در این باره عبارتند از:


مقدار فروش

تعداد دانلود

تعداد ثبت نام در خبرنامه ایمیلی

ثبت فرم های تماس

تماس های تلفنی

شاید برای شما جالب توجه بوده باشد که رتبه تارنما و شدامد آن در این فهرست پیمان نداشتند. بایست پهنا نماییم که این کار با اخطار انجام شده است. اما شاید شما در اینجا بگویید که "من در اینجا هستم لغایت با یادگیری سئو به افزایش رتبه و ترافیک سایتم کمک کنم، اما شما می گویید که اینها اهداف مهمی نیستند؟!"


اتفاقا شما صحیح شنیده اید. سئو موجب افزایش رتبه تارنما و برآیند اینکه آن کسب شدامد بیشتر برای آن می گردد. اما نکته اینجاست که رتبه و ترافیک آخر ماجرا نیست. اگر با وجود رتبه خوب، کسی بر روی سایت شما کلیک نکند، این رتبه هوده ای نخواهد داشت. در ضمن اگر با وجود شدامد بالا، کسی از فروشگاه اینترنتی شما خرید نکند، این شدامد نیز ارزشی نخواهد داشت.


به عنوان مثال شما کدام یک از سناریوهای ذیل را می پسندید؟


1000 بازدید ماهانه از وب سایت و 3 خرید اینترنتی از آن

300 بازدید ماهانه از تارنما و 40 خرید اینترنتی از آن

اگر قصد شما استفاده از سئو برای شدامد بیشتر با هدف فروش بالاتر باشد، مطمئنا شما دومین سناریو را برگزیدن می کنید. پیش از آغاز سئو اهداف تجاری خود را مشخص کرده و سپس از سئو برای رسیدن به آنها کاربرد کنید.

بازاریابی سئو چیست

برنامه ریزی و رسیدن به اهدافمان یگانه از مهمترین کارهایمان به عنوان سئوکار است. ما در مطلب اهداف سئو، مهترین مواردی که می توانید از آنها به عنوان سرلوحه خود کاربرد کنید اسم دستگیر ایم.


این راهنما به شما کمک می کند تا در سئو بیشتر به دیتا ها تکیه کنید. به جای اقدامات مفصل بدون فکر در سئو، بهتر است که اقدامات کمتر، اما هوشمندانه تری اتمام دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد